Draco20DC Startet 23.Juli.2010 Del på Facebook Startet 23.Juli.2010 Hei... Jeg er i ferd med å kjøpe meg en draco 2000 HT fra 1984 med en Mercruiser fra 1994 135 hp. Ved sjøsetting ble det oppdaget hull i manifold og noen dråper vann på pluggen. Ny manifold installert, og ny feil oppdaget. Denne gangen en bøyd ventil... Hvordan kan dette skje, og hva slags andre skader kan jeg frykte i denne sammenheng? Begynner å bli litt redd for dette kjøpet... Hva må jeg regne med å betale dersom jeg må kjøpe ny tilsvarende motor/blokk ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 (redigert) Bøyde ventiler kommer som regel av tenningsfeil eller feildetonering. lekkasje fra eksosmanifoil kan føre til vann i sylindrene som igjen fører til feildetonering som igjen kan føre til at ventiler bøyer seg. Andre skader som kan oppstå er skader på ventilseter/styringer, vippearmer, støtstenger, kamaksel osv. Ved tenningsfeil, som f.eks ved røket register, kan skader på stempel og sylindervegger også oppstå. Ny (brukt) motor vil koste alt fra 10 til 30 båtlapper for tilsvarende motor som den du har. Hvis den motoren du har ikke har skader annet i topplokket vil det lønne seg å kun ta av toppen og få denne overhalt. ligger flere motorer som kan brukes på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23364692 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23385629 Redigert 23.Juli.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco20DC Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Bøyde ventiler kommer som regel av tenningsfeil eller feildetonering. lekkasje fra eksosmanifoil kan føre til vann i sylindrene som igjen fører til feildetonering som igjen kan føre til at ventiler bøyer seg. Andre skader som kan oppstå er skader på ventilseter/styringer, vippearmer, støtstenger, kamaksel osv. Ved tenningsfeil, som f.eks ved røket register, kan skader på stempel og sylindervegger også oppstå. Ny (brukt) motor vil koste alt fra 10 til 30 båtlapper for tilsvarende motor som den du har. Hvis den motoren du har ikke har skader annet i topplokket vil det lønne seg å kun ta av toppen og få denne overhalt. ligger flere motorer som kan brukes på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23364692 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23385629 Tusen takk for presist og skikkelig svar. Jeg tror jeg tar sjansen på denne båten. Den står på verksted, og jeg regner med at de er så proffe at de sjekker alle disse tingene som du nevner. Eller burde jeg ringe og be dem sjekke det?? Synes du 70 BP er mye for en Draco 84 med denne motoren? Jeg er helt fersk i båtverdenen. Båten er fin og velholdt med splitter ny kalesje og ny-lakkert utvendig av verksted. Litt slitte puter og slikt, men det fikser jeg selv... Noen som har noe synspunkter på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.