Jump to content

Force 90hk vil ikkje gå....

andyskog

Recommended Posts

Har problemer med min Force 90 hk fra 1991.

Problemet går ut på at motoren ikkje vil gå når båten stå på sjøen.

Tilter eg motoren opp starter den med ein gang, og det samme gjer den når eg kjører den på hageslangen heime.

Håper det er noen her som kjenner til problemet eller har en løsning på dette...

Takker for alle gode forslag.

Mvh

Har problemer med min Force 90 hk fra 1991.

= 1964/65 Chysler/West bend motor....

Problemet går ut på at motoren ikkje vil gå når båten stå på sjøen.

Tilter eg motoren opp starter den med ein gang, og det samme gjer den når eg kjører den på hageslangen heime.

Er båt/motor ny for deg ??, VET du når den gikk ordentlig sist ??

Kan virke som det er et bensin problem, vil anbefale og ta av flottør huset på forgasserne ( alle 3 ), du har da lett tilgang til å rense hoved dysene ( kan virke som om de er helt eller delvis tette ( rusk eller levret 2-takt olje ifra forrige sesong... ).

Får nok bensin til å starte UTEN belastning, men ikke nok til å gå MED belastning ( i vann og/eller i gir )...

Tc3_gaskets.jpg

NESTEN samme forgasser her, du kan se hoved dysa tydelig på venstre forgasser, sitter på "midt stolpen", følg pila ...

Kan også prøve å fete opp tomgangs blandingen litt ved å justere UT blande dysene 1/4 omdr ( på ALLE 3 forgassere )

Arne Kjetil

= 1964/65 Chysler/West bend motor....

Er båt/motor ny for deg ??, VET du når den gikk ordentlig sist ??

Kan virke som det er et bensin problem, vil anbefale og ta av flottør huset på forgasserne ( alle 3 ), du har da lett tilgang til å rense hoved dysene ( kan virke som om de er helt eller delvis tette ( rusk eller levret 2-takt olje ifra forrige sesong... ).

Får nok bensin til å starte UTEN belastning, men ikke nok til å gå MED belastning ( i vann og/eller i gir )...

Tc3_gaskets.jpg

NESTEN samme forgasser her, du kan se hoved dysa tydelig på venstre forgasser, sitter på "midt stolpen", følg pila ...

Kan også prøve å fete opp tomgangs blandingen litt ved å justere UT blande dysene 1/4 omdr ( på ALLE 3 forgassere )

Arne Kjetil

Aha, det kan jo høres ut som et fornuftig forslag.

Skal hive meg rundt å få sett på det i morgen tidlig straks solen titter fram.

Takker hjertlig for god hjelp så langt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...