Jump to content

Ultimat langturbåt til salgs


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg ønsker meg en båt som tåler en del sjø uten at det går så mye utover komforten jeg. Hva slags båt bør jeg ønske meg da som ikke koster skjorta?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Motorbåt som langturbåt?

For tolv mill?

Då hadde eg heller satsa på denne.

Ja, denne var noe annet.

 

Men nypris 33 mill i 1990, selges nå for snaue 5 mill. Det vil si verdifall på 1.4 mill hvert eneste år (uten å ta hensyn til renter m m). Det må vel være en hake ved denne, eller?

Link to post
Share on other sites

Men nypris 33 mill i 1990, selges nå for snaue 5 mill. Det vil si verdifall på 1.4 mill hvert eneste år (uten å ta hensyn til renter m m).

 

Jeg tolker det som at nypris idag vile ha vært 33 mill, men uansett så er ikke båt noen (økonomisk) investering, kun en meget sikker utgift og "formuesmuldring"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Seilbåt er lite praktisk i de områdene som eieren av den annonserte båten hadde tenkt å få i. Han pratet om Nordøstpassasjen eller nordvestpassasjen, Svalbard og lengre nord m.m. Da blir det mye motorgåing uansett.

 

Med 4000 nm rekkevidde kommer du deg over de strekkene du trenger å gå over når du skal krysse store hav uansett.

 

Norhavn som er regnet for fabrikkbygd langturbåters mor har nå tatt frem en 55 forts motorseiler. Testet i siste Passagemaker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...