Jump to content

Trenger skjøtestykke til aksel

Delfin 19

Recommended Posts

om du trenger å forlenge akselen ut fra motor og har litt og gå på, kan du ta å få noen til å dreie et mellomstykke som passer mellom flensen på motor og flens på aksel. jeg har kanskje samme problemet som deg og jeg trenger og bygge ut ca 30mm. min plan var å ta med aksel flensen og ta den med til et mekanisk verksted som kan lage en "spacer" som passer rett i mellom. viktig at du ta sørger for at du har et sett bolter for akselflens og et sett for motor siden (eller har gjennomgående gjenger så alt blir som hel ved å regne. jeg har ikke fått gjort det ennå, men håper på å få gjort det i høst eller vinter. dette er samme prinsippet man bruker på biler for å sette på uorginale felger.

Lykke til! :cheers_wine:

Hvis det bare er et kort stykke som mangler kan dette kanskje ordnes med å legge en hardplast/aluminiumsplate mellom flensene og ha bolter som går rett igjennom. Ettersom slike plater er like tykke over det hele trenger du ikke dreie el - bare skjære det omentrent rundt og bore hull der de skal være.

Hvis det er en saktegående aksel kan den kanskje skjøtes med et tykkvegget rør der du borer inn setteskruer på to sider 90 grader i forhold til hverandre. Når du teiter disse vil akselen ligge tett inntil den andre siden av røret og bli rett. Funker ikke hvis aksel går så fort at det blir vibrasjon pga ubalanse.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...