Jump to content

220V kokeplater til båt - 3 plater - finnes det?

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg kjenner ingen 3-platers, men jeg har akkurat gjort om på bysseløsningen ombord i POSEIDON II. Der har jeg montert ny stekeovn og samtidig to stk 2-platers glasstopper. Glasstoppene er montert med ca 7 cm innbyrdes høydeforskjell og dermed har jeg kunnet gi dem litt "overlapp" for å spare inn noen cm på plassen.

Stekeovnen er en Kervel 2000 QuickTime og glasstoppene er Kervel GLI. Glasstoppene har jeg montert slik at de med et enkelt håndgrep kan løftes ut fra sine "hull" i benkeplaten for å tas med ut på dekk. De er nemlig ypperlige til å ha rett på bordet for å holde maten varm mens vi sitter ute og spiser.

Hvis jeg hadde hatt litt mer høyde til rådighet så hadde jeg valgt en høyere stekeovn. Men akkurat ombord hos oss er det ikke så viktig siden vi allikevel har en annen "full size" stekeovn som fortsatt er i full bruk.

Ombord hos deg kunne det kanskje være mulig å ha en løs glasstopp av den typen som jeg bruker, slik at den kunne stå fritt på en benkeplate når dere har bruk for litt ekstra platekapasitet?

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 5 måneder senere...

Har en ren micro (innbyggings)i båten som jeg kunne tenke meg å bytte ut med en kombi stek/grill/micro. Noen som har noe å anbefale.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...