Jens_P Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Intercooler er saltvannskjølt. Saltvannet går gjennom intercooler, oljekjøler for servo-olje og varmeveksler før det går ut i eksosbend. (i denne rekkefølgen) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jens_P Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Inntakskanalene i drevet og kanalen opp til impeller var gjengrodd av ruer. Kanskje var det 40 -50% vanngjennomstrømning. Ikke rart det kan bli varmt når man belaster motor da.... Bra tips. Har sjekket det jeg kan utenfra med å stake opp med litt stiv "strips". Ser det kommer noe rur ut, men kan ikke være så tett hos meg som du har opplevet. Har ikke opplevet forhøyet temp. på min motor. Jeg ligger normalt rundt 3400-3600 rpm. Ser temp øker litt om jeg øker turtall over dette, men ikke noe faretruende. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
innaskjærs Svart 25.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Jeg forsøkte også med staking med strips, men klarte ikke de siste 10 - 12 cm opp til impeller innvendig i drevet. Det var på denne utilgjengelige plassen at rur virkelig koste seg...Jerg fikk gjort 100% rent da jeg byttet impeller og undervannshuset var demontert.(dettee gjorde jeg i våres) Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Mons Olav Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 (redigert) Det er flere nå som har fått høy temp.alarm på motorene sine ,jeg også.Sikkert også pga høy sjøvannstemperatur,over 20 grader flere steder.Dette vil selvsagt ha en del å si om kjøleren er litt tilsmusset.Så pass temp.og slå av på gassen om nødvendig. Redigert 25.Juli.2014 av Kaptein Miki (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Renny K Fredriks Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Tips! Jeg har slitt med høy temperatur i det siste og sjekket alt fra impeller, intercooler og kjøler. Det viste seg at kjøler var grodd igjen av gammel sink. Fikk staket den opp og trodde problemet var løst, men nei. Jeg kunne kjøre til 3600 rpm og over det steg tempen igjen. Jeg satte hendelen i fri og kjørte opp turtall til 2000 rpm. Videre klemte jeg på kjølevannsslangen som går inn på kjøleren, den var hard, altså motoren ble ikke kvitt kjølevannet. Jeg skrudde av kjølevannsslange etter kjøler (som vist på bilde) og der fant jeg synderen. En del av sinken, ca. 3 cm lang hadde fulgt slangen opp og lagt seg innerst i eksosbendet! Da den var fjernet ble motoren friskmeldt og resten av sommeren er reddet! Når alt fungerer over kjøler er kjølevannsslangen før kjøler lett å klemme sammen. Jeg har som vane å klemme på den for å sjekke tilstand til kjøler. Er den hard er kjøler tett, og myk er det bare å kjøre på! Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Nyttig og godt tips dette Renny... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Christian V Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Den testen hadde du aldri fått foretatt i min båt, samme hvor god stand motoren er i... Kjøpte båt med 2 x VP D6 310 i januar. Krevde av båtforhandler å kjøre minst 15 minutter på fullt turtall. "Kjør i vei" var svaret, og alt gikk fullstendig smertefritt. Vi kjørte i 20 minutter på 3500 omdr/min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.