Martinal94 Startet 25.Juli.2010 Del på Facebook Startet 25.Juli.2010 Hei Har en 25 hk her som gamle propen røyk på. Kjøpte ny prop på denne er det en annen løsning. På den gamle propen var det fast hub og det var en mutter på propen som var sveisa fast i proppen man skrudde da proppen på. Utenpå der sto det en plast mutter. På den nye propen er det løs hub uten mutter Så jeg står da altså bare med en plast mutter dette kan jo aldri holde igjen proppen. Så hvordan gjøre det med ny mutter. Må jeg borre hull i aksel og kjøpe sånn mutter med en splint som skal låse? Eller noen andre alternativ? Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Sleng inn et bilde av hvordan propellakslingen med propen ser ut nå, så er det mulig jeg har denne mutteren som du tenger. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 Tror det er riktig, på min Mariner 25 96 modell var det også bare en slik plasmutter uten noen splint faktisk. Den gikk litt tregt på gjengene og hadde aldri noe problem med at den løsnet. Ikke prøv å borre hull i aksel, den er temmelig hard å borre i :-) Jon Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 1996 Mariner 25 hk + mange andre har 2 muttere oppført i dele listene ... Mercury dele nr 11-88228 ( PROP NUT ) Mercury dele nr 11-4011912 ( PROP NUT ), vanlig M12 messing låsemutter ?? ( stål varianten kan kjøpe i enhver bygg/jernvare butikk ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Martinal94 Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 Får prøve på en sånn m12 mutter :) Den plast mutteren løsnet værtfall 2 runder bare ved og ligge i plan ca. 5 min. Kan ta bilder neste gang jeg er ute ved motoren :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.