Jump to content

U-tett fenderlist til Nidelv 26

Seesnake

Recommended Posts

Hei på dere. Jeg oppdaget i dag at fenderlista mi ikke er helt tett? Satt bak i akterkabinen og så det drypp ut av skjøten på glassfiberen.(har tatt av alt av pus da jeg snart skal pusse opp denne)Tettet i gjen med tec7 og det stoppet å dryppe.

Men da lurer jeg på om jeg bør gå over hele Fenderlista? Fenderlista mi er skrudd på som bilde viser. Ser at den har sluppet 1mm fra skrogrt enkelte steder,men merket det først i dag da det regnet . Går det an og løsne skruene til denne lista og fylle i noe tetningsmiddel der hvor lista er slakk?(1mm slakk)og er dette gjennongående teskruer tro?

Det er rustfrie skruer på hver 10 cm tror jeg. se bilde av min fenderlist.

Fenderlist.jpg

Normalt sett skal ikke fenderlista tette, men derimot være en beskyttelse for skroget. Men du kan jo ha en lekkasje bak fenderlista, og da må du nesten fjerne fenderlista for å tette denne. Med din type fenderlist som er skrudd vil det nok også være en ide å bruke Tek7 i alle skruehull for å unngå lekkasje gjennom disse. Slike skruer skaper mange mulige lekkasjepunkter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...