Jump to content

Johnson 150 V6 '85 vakuum slanger

fdahl_009

Recommended Posts

Har i vinter overhalt min Johnson 150 V6 '85 modell.

Nesten klar med motoren nå, men det er en del vakuum slanger rundt innsuget og gasserne jeg lurer på hvor skal.

Tok bilder av dette ved demontering - men det hadde jo vært for dumt om jeg fant igjen de.. :rolleyes:

Disse har noe med primer solenoiden å gjøre, men om alle skal sammen, eller bare noen av de, vet jeg ikke.

Så om noen kjenner denne motoren kunne hjulpet litt?

Legger ved noen bilder, håper noen som kan, forstår hva jeg har tatt bilder av..

Også en ting til, denne motoren har ikke sittet på den båten den nå er montert på, har lagt merke til at den nye båten er dypere fra innfestningen til motor og ned enn den motoren kommer fra, så derfor er jeg usikker på om motoren kommer langt nok ned i vannet.

Fredrik.

1.jpg

Innsug med nippler, sitter også nippler som ikke vises på bildet midt i mellom, men kun de to plassene jeg ha merket. Nippel til høyre som ikke er merket skal til luftfilterboksen - så den er grei.

2_1.jpg

Primer solenoid

3_1.jpg

Primer solenoid med 3 tilkoblinger, den i midten kommer rett fra fuel-rail.

4_1.jpg

En nippel over hver gasser. Fordeles inn på baksiden av begge spjellene på hver gasser.

5_1.jpg

Mange slanger å holde styr på.

6_1.jpg

Kommer motoren langt nok ned i vannet? 2-3cm ca. over bunn på båten.

Redigert av fdahl_009 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...