@ArneO Startet 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2010 Hei, Jeg har problemer med min Ardic 04-D båtvarmer. Den vil ikke starte. Dersom jeg skrur på vifta i kabintermostaten, starter ikke viften heller. Sikringen er ikke gått, og måler tilstrekkelig spenning på koblingen i varmeapparatet. Overopphetingstermostaten ser ikke ut til å være utløst. (om jeg trykker på den, er det i alle fall ikke noe ”å trykke inn”) Flammevakten sitter ganske løst, men denne skal vel ikke ha noe med viftefunksjonen å gjøre? Har dere noen gode forslag til hva jeg bør sjekke, og prøve å gjøre for å få den i gang igjen? Bør jeg bytte overopphetingstermostat, flammevakt og glødestift? Det hadde vært kjekt å få fart på varmeren igjen, nå som det blir litt kaldere på kveldene og råere i lufta. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
@ArneO Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Ingen som har noen gode råd eller mening om dette? Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Golden Gate 37 Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Ingen som har noen gode råd eller mening om dette? Her er en link til Eberspaechers troubleshooting guide http://cid-b242b0925bdb3a45.office.live.com/self.aspx/Teknisk/Ebersp%c3%a4cher%20Heater%20Trouble%20Shootingguide.doc Vet at disse ikke er identiske, men prinsippene er vel noenlunde like? Eberen er veldig spenningskritisk, samtidig som den er kresen på mengde, vet ikke om dette er en nyinstallasjon, isåfall kan ledningskvadratet være for lite. Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
@ArneO Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Det er ingen nyinstallasjon, nei. Både båt og varmer er på anstendige 23 år. Målte spenningen ved varmeren på 13,4 volt. Dette var mens motoren gikk. Men ikke noe liv i viften, eller varmeren. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
JensKH Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Her er min erfaring samt noen tips. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/20761-ardic-432dl-har-laast-seg/ Ardic'en min ble sendt til Sandefjord. Der ble det konstatert at det var en skjev aksling (aner ikke hvordan det kunne skje). Det ende opp med at jeg byttet den ut med en Eber D4 og ble veldig fornøyd med det. Jens Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 22.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Det var jo ikke så veldig avanserte feilen, bare jeg fikk sett litt på det. Begge kontaktene på overopphetingstermostaten var knekt av... Da var det bare å sette på plass en ny, og plugge på kablene, trykke på "on", så var det full fres..... Varmer som bare det. Så nå er båtsesongen utvidet enda noen uker... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.