Jump to content

Ardic 04D Båtvarmer starter ikke

@ArneO

Recommended Posts

Hei,

Jeg har problemer med min Ardic 04-D båtvarmer.

Den vil ikke starte. Dersom jeg skrur på vifta i kabintermostaten, starter ikke viften heller.

Sikringen er ikke gått, og måler tilstrekkelig spenning på koblingen i varmeapparatet.

Overopphetingstermostaten ser ikke ut til å være utløst. (om jeg trykker på den, er det i alle fall ikke noe ”å trykke inn”)

Flammevakten sitter ganske løst, men denne skal vel ikke ha noe med viftefunksjonen å gjøre?

Har dere noen gode forslag til hva jeg bør sjekke, og prøve å gjøre for å få den i gang igjen?

Bør jeg bytte overopphetingstermostat, flammevakt og glødestift?

Det hadde vært kjekt å få fart på varmeren igjen, nå som det blir litt kaldere på kveldene og råere i lufta.

Ingen som har noen gode råd eller mening om dette?

Her er en link til Eberspaechers troubleshooting guide

http://cid-b242b0925bdb3a45.office.live.com/self.aspx/Teknisk/Ebersp%c3%a4cher%20Heater%20Trouble%20Shootingguide.doc

Vet at disse ikke er identiske, men prinsippene er vel noenlunde like?

Eberen er veldig spenningskritisk, samtidig som den er kresen på mengde, vet ikke om dette er en nyinstallasjon, isåfall kan ledningskvadratet være for lite.

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

• 4 uker senere...

Det var jo ikke så veldig avanserte feilen, bare jeg fikk sett litt på det.

Begge kontaktene på overopphetingstermostaten var knekt av... :boxing:

Da var det bare å sette på plass en ny, og plugge på kablene, trykke på "on", så var det full fres..... Varmer som bare det. :cheers:

Så nå er båtsesongen utvidet enda noen uker... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...