Jump to content

Bruk av multimeter


pinnebaat

Recommended Posts

Har problemer med loggen i skuta, ein Silva 2200. Tala på displayet viser 0,00 uansett fart, mao litt for lite :yesnod:

Tok ut logg-giveren i kveld. Alt ser greitt ut - roterer slik som han skal.

Det eg lurer på, er korleis ein kan teste om giveren fungerar. Har multimeter som kanskje kan brukast, men kva skal dette stillast inn på og kva måleverdiar skal eg forvente?? Dette med multimeter er ikkje mi sterke side, så eg håper på nokre tips om dette.

Det er litt greitt å starte i ein ende med feilsøkinga, og då er vel givaren riktige plassen å starte...

Link to post
Share on other sites

Har sjekka koblingane - opna opp, gjort reint og fjerna anntydning til irr. Trur at eg kan gå god for koblingane. Frå logg-givaren kjem ein pluss og ein minuskabel. Det eg er ute etter er ein fullgod måte å sjekke giveren på ved hjelp av multimeter. Innbiller meg at dette skal gå an :yesnod:

Sjølve logg-givaren er ei lukka eining der det kun kjem ut to kablar, så testmoglegheitane er begrensa. Veit at givarane på eldre loggar ofte er dei som går - men korleis kan ein fastslå det? Skal prøve tipsa i førre innlegg, så får eg sjå om det gjev resultat. Prøvde å måle med lav volt, utan å få utslag. (Snurra på hjulet som bare det....) :wink:

Link to post
Share on other sites

Sannsynligvis er det en hall-giver og pulsene den gir kan være for korte til at du ser dem på et digitalt meter, helst burde du hatt et analogt instrument eller oscilloscoop.

 

Er det derimot en reed-rele giver (slik som på eldre VDO) skal du måle kortslutning en eller flere ganger pr omdreining. Sett meteret på Ohm og drei skovlhjulet saaakte rundt.

 

Mulig at Silva kan svare deg på hvordan man tester giveren.

Link to post
Share on other sites

Tror en loggiver produserer svake spenningspulser som "telles" av instrumentet [magnet(er) som passerer gjennom spole for hver omdreing]. Disse er det muligens ikke så veldig enkelt å måle med et vanlig multimeter (spesielt ikke et digitalt). Det eneste jeg kan tenke meg er å jobbe seg nedover mV-, evt. µV-skalaen mens en snurrer på giveren. Er det liv i Voltmeteret da burde den være i orden. Det beste vil kanskje være å ta den med til båtsjappe el. og kople den til et instrument du vet virker (er vel ganske lett nå som du allerede har demontert den?)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...