Wavesearcher Startet 27.Juli.2010 Del på Facebook Startet 27.Juli.2010 kan legge til at det er saltvann jeg lurer på Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 mest sannsynelig. vertfall har jeg erfart det. mitt bocsh vedlikeholdsfrie (tett batteri) låg under vann i 2 dager. jeg fikk dratt båten til land og vassa oppi. kobla på lense pumpa å den pumpa båten tom for vann mens det var under vann! dette var i fjord vår å jeg bruker det samme batteriet ennda til start og forbruks batteri. (40hk) Sitér dette innlegget Link to post
Wavesearcher Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 så du pumpet den tom med undervannsbatteri? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Antakelig, jeg startet opp en motor og kjørte båten på land på en båt som halveis hadde sunket i havnen for noen venner. Det hører med at den motoren måtte ha fullstendig overhaling, men bedre så en at den sank i bøya. Og ja, den startet med en gang, batteriet var under vann, men fordeleren heldigvis over. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Flaks at det var et tett batteri. Kommer det sjøvann inn i batteriet blir dette ødelagt og man vil kjenne at det lukter klor. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 Og Klorgass er giftig og tynge enn nitrogen. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 mest sannsynelig. vertfall har jeg erfart det. Var dette i saltvann?? Saltvannet vil jo være en god leder og medføre at batteriet lades ut. Samtidig vil det korrodere alt utsatt metall som er i nærheten inntil batteriet er flatt. Rent ferskvann derimot er uproblematisk. JI Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 Batteriet vil fungere helt til vannet trenger inn i cellene og tynner ut syren. Hva som skjer som følge av korrosjon i kontaktpunkter og at tilkoblet utstyr ødlegges dersom det blir vått, det er en annen sak. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.