Jump to content

Hjelp til innretting/alignment av Mercruiser 3,7

Higgen

Recommended Posts

Hei,

Har nå (endelig) fullført overhaling av Mercruiseren min (3,7l/170hk/4syl bensin)og motoren skal tilbake i båten - en Draco 1800 DC.

Kom til å tenke på innretting av motoren for å få aggregatet til å sitte korrekt koblet til motoren etter montering.

Hvordan kan jeg kontrollere dette? Finnes det verktøy eller gode tips til å få dette korrekt slik at jeg ikke forårsaker slitasje på sammenkoblingen? :confused:

Video av første start etter full overhaling:

her kreves det stor presisjon ,hvis ikke blir ikke lagrene dine særlig gamle ,da jeg monterte min nye 1.7 dti i min forige båt så fikk jeg ett mekanisk verksted til å dreie en tolk til meg er jo mere som en dor er jo bare å måle dia på akselen inn på motoren og dia på akselen der den går gjennom transomen så blir det like bra som dem tolkene man kjøper til flere tusen kroner,tror den kostet meg ca 500 kroner den gang,men husk å sjekke etter att du har dratt til motorfestene også

• 2 år senere...

Hei

Jeg har en sånn tolk, du kan sikkert få låne den. hvor holder du til?

Sorry at jeg aldri svarte her - og takk for tilbudet om å få låne. Er lenge siden og båten er på sjøen. Hvordan jeg gjorde det til slutt husker jeg rett og slett ikke, men fikk hjelp av en kompis som har greie på disse tingene. Takk likevel. :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...