Higgen Startet 27.Juli.2010 Del på Facebook Startet 27.Juli.2010 Hei, Har nå (endelig) fullført overhaling av Mercruiseren min (3,7l/170hk/4syl bensin)og motoren skal tilbake i båten - en Draco 1800 DC. Kom til å tenke på innretting av motoren for å få aggregatet til å sitte korrekt koblet til motoren etter montering. Hvordan kan jeg kontrollere dette? Finnes det verktøy eller gode tips til å få dette korrekt slik at jeg ikke forårsaker slitasje på sammenkoblingen? Video av første start etter full overhaling: Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 ja, det finnes en tolk for jobben. Ta et raskt søk på mercruiser alignment tool og du vil finne Sitér dette innlegget Link to post
Higgen Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Takk for tipset. Jeg fant flere varianter - også i pris. :) Men finnes det en mulighet for å få dette til uten et slik instrument? Sitér dette innlegget Link to post
Higgen Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Er det godt nok å bare plassere motoren tilbake i de hullene som motoren var festet i før og så lenge høyden på fremre motorfeste ikke er endret, så vil det gå bra? Hva er marginene på slik innretting egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Det er nok desverre ikke godt nok. (Hvis du ikke har VELDIG flaks) Jeg hadde ute min 4,3EFI i fjor, og måtte justere motor i forhold til transom, da jeg ikke fikk på igjen drevet. Dette er ikke lett å få til uten tolken. Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 her kreves det stor presisjon ,hvis ikke blir ikke lagrene dine særlig gamle ,da jeg monterte min nye 1.7 dti i min forige båt så fikk jeg ett mekanisk verksted til å dreie en tolk til meg er jo mere som en dor er jo bare å måle dia på akselen inn på motoren og dia på akselen der den går gjennom transomen så blir det like bra som dem tolkene man kjøper til flere tusen kroner,tror den kostet meg ca 500 kroner den gang,men husk å sjekke etter att du har dratt til motorfestene også Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Hei Jeg har en sånn tolk, du kan sikkert få låne den. hvor holder du til? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Flaks for dere, begge to i Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Higgen Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Hei Jeg har en sånn tolk, du kan sikkert få låne den. hvor holder du til? Sorry at jeg aldri svarte her - og takk for tilbudet om å få låne. Er lenge siden og båten er på sjøen. Hvordan jeg gjorde det til slutt husker jeg rett og slett ikke, men fikk hjelp av en kompis som har greie på disse tingene. Takk likevel. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.