olpi Startet 9.September.2004 Del på Facebook Startet 9.September.2004 Har solgt båten og vurderer en ny båt ( ikke ny ny, men brukt). Vet at spørsmålet er umulig å besvare egentlig, men vil gjerne ha noen meninger: Hvilken båt ville du valgt hvis du fikk kjøpe en båt i prisklassen 500000 700000,- ?? Båten må ha aksel (ikke drev). Den må ha marsjfart på 15++ (ferielastet). Den bør være praktisk og stor nok til feriere i i mer enn et par dager. Ikke mye eldre enn 1990 modell. Jeg kresen? JA. Er litt schizofren om dagen. Lukket/ ikke lukket/lukket.... . Vurderer å kikke nærmere på Nimbus 3003. Må dra et stykke for å finne en. Fint om dere kunne komme med noen "råd". Kan jo være båter jeg ikke har oppdaget ennå? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Selv liker eg veldig godt Norvest Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Denne synes jeg passer dine kriterier.. ihvertfall en av mine drømmebåter. http://www.finn.no/finn/boat/object?id=464...025&pos=9&rub=7 Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Lukket - lukket - lukket - lukket! Viknes 750 - helårsbåt! Men, jeg vet jo ikke hvor fort de går? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
olpi Svart 9.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2004 Selv liker eg veldig godt Norvest Kanskje jeg burde kikke litt mer på NW 900?? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 9.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2004 Denne synes jeg passer dine kriterier.. ihvertfall en av mine drømmebåter. http://www.finn.no/finn/boat/object?id=464...pos=9&rub=7 OK båt det. Men like gammel og samme motor som den jeg solgte. Solgte nettopp en Scand Nordic.. . Meget praktisk bobåt. Tenkte jeg skulle få noe mer når jeg legger til noen kroner. Har sett på 925 Bravo. Veldig grei båt, men stygg forfra. Tror det er begrenset antall folk som kjøper en slik, særlig på østlandet. Dvs at det kan være at man ikke får igjen pengene når man selger om x-antall år. Kan jo hende at man vil kjøpe bobil for en periode Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 9.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2004 Lukket - lukket - lukket - lukket! Viknes 750 - helårsbåt! Men, jeg vet jo ikke hvor fort de går? Denne er alt for liten. Har hatt NB 740 for noen år siden. Var OK da, men blir jo mer kravstor m.h.t. plass etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 9.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2004 Takk for tips så langt. Forsett å foreslå deres drømmebåt og gjerne hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Nord West 900 er meget gode og solide båter, men de er tunge ca 5t. og en trenger derfor en kraftig motor, ble levert med VP tamd 60 med 306 hk, denne motoren er klart å foretrekke på denne båten. Ellers er dette en lukka båt som har svært gode sjøegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Sandvik 945 er jo også en mulighet. Da får du lukket båt. Hvor stor fart de gjør er jeg usikker på er vel litt mere i snekkefart... Men pen det er den Ligger to inne på Finn.no Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Svaret har du allerede gitt. NIMBUS 3003. Solgte min i vår, men det var og er en fantastisk båt. Med TAMD41 gjorde den lett 18 til 20kn feriepakket. Utrolig stødig i sjøen, med god plass og praktiske løsninger. Scand baltic og evt Nidelv 28 er greie båter, men Nimbusen er dog ett hakk bedre. Hilsen en ikke helt objektiv Kito Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 En nevner Viknes 750. Hadde nok helt klart gått for en 770 siden de koster nesten det samme. Men disse ble jo litt små... En NB 840 burde du vel kunne få for prisen du nevner hvis den er noen år. Kan du gå opp litt i pris kan du kanskje få en Viknes 900 som jo er en knall båt. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Scand 29 Baltic er allerede nevnt og jeg henger meg på (ikke noen stor bombe vel...) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 9.September.2004 Del på Facebook Svart 9.September.2004 Jeg kresen? JA. Hva med en slik, en skikkelig god norsk båt som tåler norsk (u)vær... Solid og sikker...! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2004 Hva med en slik, en skikkelig god norsk båt som tåler norsk (u)vær... Solid og sikker...! ?? Klosterfjord? Er vel litt dyrere den vel Hvilken modell og hva fikk du for din Nimbus 3003?? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 10.September.2004 Del på Facebook Svart 10.September.2004 Hva med en slik, en skikkelig god norsk båt som tåler norsk (u)vær... Solid og sikker...! Ser de bruker slike bilder i reklamen. Det kan godt være at den stemmer. Er det noen som har erfaring med båten ved slike forhold? Det ser litt røft ut både for båt og folk. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
kfr Svart 10.September.2004 Del på Facebook Svart 10.September.2004 Agder 8000 er en fin båt med klassiske linjer. Man sitter ikke så dypt i denne båten som i mange andre hvis man liker litt vind i håret ! http://www.batguiden.no/batermain.asp?navn...vn1=56219&gid=3 Sitér dette innlegget Link to post
Jakob Svart 10.September.2004 Del på Facebook Svart 10.September.2004 Hei Du skriver at du er usikker på lukket båt ikke lukket båt, kalesjebåt eller lukket. For min del ville jeg hatt en lukket båt med godt akterdekk og ikke minst en solid fb. Denne båten er super å bruke når dagene blir kaldere(sitter inn) på flotte sommerdager er alle samlet på fb eller akterdekk. En båt som kan brukes hele året. En båt som den som styrer må sitte inne når solen steiker og alle andre er ute er jo ikke særlig sosial. Liker du å være underveis selv på flott sol dager. Ville jeg valg dette alternativet selv om du nok må streve etter å finne en slik båt til den prisen du oppgir. Mange båter har jo en særdeles liten fb og da faller jo dette alternativet vekk. Da vi har bestemt oss for å gå over til seilbåt har vi vår båt tilsalgs du finner den på FInn.no (Bayliner 3288) dette er en båt som ligger endel over det du har satt som grense. men ta en kikk på bildene, dette er en super båt, (man må faktisk ombord for å forstå utsagnet.) (litt reklame)Eldre modeller får du nok til din pris. Ville aldri kjøpt en lukket båt med kun styrepos. inne. . Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.September.2004 Del på Facebook Svart 10.September.2004 Hva med en slik, en skikkelig god norsk båt som tåler norsk (u)vær... Solid og sikker...! Dette må vel kalles en "våt båt"?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
hamami Svart 3.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2005 (redigert) Nyinnflyttet til Krsand, og her kan man jo ikke bo uten å ha tilgang til en båt!:) Båten jeg vil ha er gjerne med overbygg/skjerm som jeg og sjefen samt bikkja kan ta oss en dagstur i skjærgården med, men må alikevell tåle litt sjø.. HAr sett på noen av interesse men er desverre ikke kjent med båttypene eller hvordan de er på sjøen. Har heller ikke båtplass så må bassere meg på en båt en kan ha på henger for så å sette den ut ved bruk, dette må selvsagt gå mest mulig lettvint.. Har på hånd en Ocelbo 16 87 mod med 40 hk. Selco 15 75mod med 50 hk Nordkapp 16 84 mod med 35 hk Nordkapp 18 79/80 mod med 85 hk.. Alikraft 15 80 mod 50 hk Hva bør eventuelt prisen på desse båtene ligge på?? Redigert 3.Oktober.2005 av hamami (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 3.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2005 Søk på Finn.no som vil vise deg hva de fleste andre ønsker å ha for båten. Forhold som spiller inn er alder, stand på båt og alder, stand på motor. Generelt trekker gammel motor mer ned enn gammel båt. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 3.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2005 Nyinnflyttet til Krsand, og her kan man jo ikke bo uten å ha tilgang til en båt!:) hadde valgt en båt med 35 eller 40 hk. Da kan du muligens flytte på motoren alene. For min del liker jeg 25 hk bedre. Men det er mulig du ikke får en mindre båt billigere enn de du ser på nå. PS hvis du ser på finn.no synes jeg norkapp med 35hk ser bra ut, uten at jeg vet.. lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.