Jump to content

Valg av båttype??

olpi

Recommended Posts

Har solgt båten og vurderer en ny båt ( ikke ny ny, men brukt).

Vet at spørsmålet er umulig å besvare egentlig, men vil gjerne ha noen meninger:

Hvilken båt ville du valgt hvis du fikk kjøpe en båt i prisklassen 500000 700000,- ??

Båten må ha aksel (ikke drev). Den må ha marsjfart på 15++ (ferielastet). Den bør være praktisk og stor nok til feriere i i mer enn et par dager. Ikke mye eldre enn 1990 modell.

Jeg kresen? JA.

Er litt schizofren om dagen. Lukket/ ikke lukket/lukket.... . :yesnod:

Vurderer å kikke nærmere på Nimbus 3003. Må dra et stykke for å finne en.

Fint om dere kunne komme med noen "råd". Kan jo være båter jeg ikke har oppdaget ennå?

Denne synes jeg passer dine kriterier..

ihvertfall en av mine drømmebåter.

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=464...pos=9&rub=7

OK båt det. Men like gammel og samme motor som den jeg solgte. Solgte nettopp en Scand Nordic.. . Meget praktisk bobåt. Tenkte jeg skulle få noe mer når jeg legger til noen kroner.

Har sett på 925 Bravo. Veldig grei båt, men stygg forfra. Tror det er begrenset antall folk som kjøper en slik, særlig på østlandet. Dvs at det kan være at man ikke får igjen pengene når man selger om x-antall år. Kan jo hende at man vil kjøpe bobil for en periode  :smiley:

Svaret har du allerede gitt. NIMBUS 3003.  Solgte min i vår, men det var og er en fantastisk båt.  Med TAMD41 gjorde den lett 18 til 20kn feriepakket.  Utrolig stødig i sjøen, med god plass og praktiske løsninger.  Scand baltic og evt Nidelv 28 er greie båter, men Nimbusen er dog ett hakk bedre. :smiley:

Hilsen en ikke helt objektiv Kito

Hva med en slik, en skikkelig god norsk båt som tåler norsk (u)vær... :smiley:

Solid og sikker...!

Ser de bruker slike bilder i reklamen.  Det kan godt være at den stemmer.  Er det noen som har erfaring med båten ved slike forhold? Det ser litt røft ut både for båt og folk.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Hei

Du skriver at du er usikker på lukket båt ikke lukket båt, kalesjebåt eller lukket.

For min del ville jeg hatt en lukket båt med godt akterdekk og ikke minst en solid fb. Denne båten er super å bruke når dagene blir kaldere(sitter inn) på flotte sommerdager er alle samlet på fb eller akterdekk. En båt som kan brukes hele året. En båt som den som styrer må sitte inne når solen steiker og alle andre er ute er jo ikke særlig sosial.

Liker du å være underveis selv på flott sol dager. Ville jeg valg dette alternativet selv om du nok må streve etter å finne en slik båt til den prisen du oppgir. Mange båter har jo en særdeles liten fb og da faller jo dette alternativet vekk. Da vi har bestemt oss for å gå over til seilbåt har vi vår båt tilsalgs du finner den på FInn.no (Bayliner 3288) dette er en båt som ligger endel over det du har satt som grense. men ta en kikk på bildene, dette er en super båt, (man må faktisk ombord for å forstå utsagnet.) (litt reklame)Eldre modeller får du nok til din pris.

Ville aldri kjøpt en lukket båt med kun styrepos. inne.

.

• 1 år senere...

Nyinnflyttet til Krsand, og her kan man jo ikke bo uten å ha tilgang til en båt!:)

Båten jeg vil ha er gjerne med overbygg/skjerm som jeg og sjefen samt bikkja kan ta oss en dagstur i skjærgården med, men må alikevell tåle litt sjø..

HAr sett på noen av interesse men er desverre ikke kjent med båttypene eller hvordan de er på sjøen.

Har heller ikke båtplass så må bassere meg på en båt en kan ha på henger for så å sette den ut ved bruk, dette må selvsagt gå mest mulig lettvint..

Har på hånd en

Ocelbo 16 87 mod med 40 hk.

Selco 15 75mod med 50 hk

Nordkapp 16 84 mod med 35 hk

Nordkapp 18 79/80 mod med 85 hk..

Alikraft 15 80 mod 50 hk

Hva bør eventuelt prisen på desse båtene ligge på??

Redigert av hamami (see edit history)
Nyinnflyttet til Krsand, og her kan man jo ikke bo uten å ha tilgang til en båt!:)

hadde valgt en båt med 35 eller 40 hk. Da kan du muligens flytte på motoren alene. For min del liker jeg 25 hk bedre. Men det er mulig du ikke får en mindre båt billigere enn de du ser på nå.

PS hvis du ser på finn.no synes jeg norkapp med 35hk ser bra ut, uten at jeg vet.. lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...