Jump to content

VP, anbefalte serviceverkstede i Oslo


BEG

Recommended Posts

Om noen uker skal årets nyanskaffelse på land. I den sitter det en KAD44 og DP-E. Vinterklargjøring har jeg alltid gjort selv, men dette er første båt med drev. (Drev er slett ikke så dårlige greier rent bruksmessig, synes faktisk jeg)

 

Men, så til spørsmålet. Kunne tenke meg å bruke noen ekstra kroner i år på å la de profesjonelle gjøre vinterklargjøringen. Så kan jeg heller være med som læregutt og ta jobben selv til neste år.

 

Noen som har gode erfaringer av VP serviceverksteder i Oslo (og om mulig er edruelig prismessig)

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Henger meg på denne tråden. Jeg er også første gangs drevbåteier, selv om jeg har Yanmar og Bravo III drev, er utfordringen min akkurat den samme. Jeg trenger en som kan ta service på dette, og såska jeg følge med så øyet blir stort og vått, og ta det selv neste år.

 

Det med edrelige priser er vel den største utfordringen???

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har de to siste årene brukt Båtmotoren AS på Ormøya /Malmøya, tror ikke han er autorisert VP verksted men seriøs kar med hyggelige priser, tar av drev, lagrer, og setter på.

Funker greit for meg. Husker ikke helt prisen men mulig 5-6 tusen. (I våres ble hele drevet pakket om mener det kom på ca. 11 000,-)

Ellers har vel sørfonden i paddehavet autorisert VP verksted?.

 

Haig

Link to post
Share on other sites

Men, så til spørsmålet. Kunne tenke meg å bruke noen ekstra kroner i år på å la de profesjonelle gjøre vinterklargjøringen. Så kan jeg heller være med som læregutt og ta jobben selv til neste år.

 

Noen som har gode erfaringer av VP serviceverksteder i Oslo (og om mulig er edruelig prismessig)

 

Mvh. BEG

Jeg hadde samme situasjon i fjor og jeg kontaktet LaSa. Jeg kan gjerne anbefale de: De varslet ca 1 time før servicemann kom til båten, slik at jeg kunne få følge med "og lære" hvordan man tar av drev på riktig (trygg) måte. Videre ringte de før de monterte drevet i vår. Kan absolutt anbefales!

Servicearbeidet jeg fikk utført på drevet i løpet av vinteren var også bra!

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

...å la de profesjonelle gjøre vinterklargjøringen. Så kan jeg heller være med som læregutt og ta jobben selv til neste år.......

Det dere har jeg også tenkt mange ganger - ikke spesiellt med drev - men ellers også. Men, jeg har ennå tilgode å treffe en servicemann som liker at noen kikker over skulderen hans! I hvert fall ingen av merkeverkstedene vil ha noen tilstedet når de utfører jobben. Egentlig forståelig - det er jo "brødet" deres!  :rolleyes:

 

:seeya: Nei, vi må nok - i regi av baatplassen.no - selv arrangere mekkekvelder eller -dager, hvor en mekaniker blir leid inn og viser f. eks. vanlig vedlikehold på dieselmotorer, osv.....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Nei, vi må nok - i regi av baatplassen.no - selv arrangere mekkekvelder eller -dager, hvor en mekaniker blir leid inn og viser f. eks. vanlig vedlikehold på dieselmotorer, osv.....

Den profesjonelle mekanikeren som utfører f.eks service like samvittighetsfullt som deg Walter_S, han finnes ikke....

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Dette med drev er kanskje spesielt, men vinterkonservering av en vanlig dieselmotor bør vel ikke være så vanskelig ?

Var litt uklar. Det er drevet som jeg trenger bistand til. For ordens skyld har jeg allerede innhentet pris fra La-Sa. Det var ca. 4.700 for service, normale deler/olje. Samt demontasje, oppbevaring og remontasje.

 

Grunnen til spørsmålet om VP (motor) var at det kan være aktuelt med en justering av motor. Det betyr bruk av PC-verktøy og et seriøst prismessig brukbart VP verksted.

 

Om noen skulle ha tips til en fagmann på drevjobben som kan engasjeres privat, tar jeg gjerne imot et slikt tips også.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Men, jeg har ennå tilgode å treffe en servicemann som liker at noen kikker over skulderen hans![/b]I hvert fall ingen av merkeverkstedene vil ha noen tilstedet når de utfører jobben.

Vel....., min erfaring var at det var helt greitt for servicemannen. Jeg forklarte selvsagt at det var for å lære slik at jeg kunne gjøre det selv neste gang. Det var helt greitt; han forklarte hva man måtte være nøye med og hva som var enklere å gjøre enn det servicemanualen beskriver :-)

 

Hvorfor lære å demontere et drev?

 

Når man monterer av et drev kan det enkelt vippe ned / falle ned og evt. klippe av fingre etc. Det er derfor lurt å lære hva man må gjøre for å at dette skal være trygt eller å få andre til å risikere tommeltottene :-)

 

:-) fredriksen, med alle ti tommeltotter fortsatt på ...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...