Jump to content

Varder vises ikke i Bluechart?


Kaptein Nemo

Recommended Posts

Jeg har den nyeste versjonen av Bluechart G2 Vision for sørnorge (VEU709L).

Jeg har lagt merke til at kartet ikke viser varder flere steder på vestlandskysten.

Er det flere som opplever det samme?

 

Bildene fra Bluechart er fra versjon 9 men det er det samme som vises i versjon 10.

 

flatevossen_garmin.jpg

flatevossen_gule_sider1.jpg

horsoey_garmin.jpg

horsoeyna_gulesider1.jpg

Redigert av Kaptein Nemo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

De vises jo, som Kaptein Nemo skriver.

Cairn betyr varde.

Så vidt jeg kan huske fra min Garmin, kan jeg velge litt i hvordan bøyer og slikt skal vises.

I handboka for GPSMAP 500 series side 17 står det hvordan du kan endre størrelsen på symboler som vises i kartet.

Stå i kartet; Menu: Chart>Chart Setup>Appearance>Symbol Size (har bare engelsk handbok her jeg sitter)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Vardene skal vises med vardesymbol og ikke en prikk.

Prikken er plassert på feil sted og er bare en markør for teksten.

Det skal være mulig å søke etter "varde" i kartprogrammet.

I versjon 6 av Bluechart star det varde på kartet og det er mulig å søke opp andre varder i nærheten.

Link to post
Share on other sites

Vardene skal vises med vardesymbol og ikke en prikk.

Prikken er plassert på feil sted og er bare en markør for teksten.

Prikkene er plassert på samme sted som vardesymbolene på Eniro-kartet, så vidt jeg kan se fra dine karteksempler.

Greit nok at varden bør vises som varde. I mine tilsvarende Bluechart-G2-vision-kart (anskaffet våren 2009) er varder vist som en vertikal rektangulær figur; samme markering som jernstenger, og med foten på rett posisjon.

(Men jeg kjenner ikke igjen kartbildeframstillingene dine fra min Garmin GPS/plotter.)

 

(Innlegg 3: Jeg skrev

De vises jo, som Kaptein Nemo skriver.
Men det var ulriks80 som skrev det. Beklager) Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...