bmwpat Startet 29.Juli.2010 Del på Facebook Startet 29.Juli.2010 (redigert) Jeg har en joda 8100 jeg skal montere ankervinsj på. Vinsjen skal stå i taukasse bak på båten. Har vært i kontakt med joda og forhørt meg hvilken løsning de bruker på joda 850 (samme båt). De brukte en 500 w ilas inside winsj med 10 kg skål anker. Jeg ønsker ikke å bruke skålanker, men tenkte på en 10 kg bruce kopi. Dette pga. skål ankeret har kommet dårlig ut i tester som jeg har sett. Noen som har denne typen vinsj som har erfaring å dele? Er den i minste laget for denne båten/anker størrelsen? Ser denne vinsjen tar 12 mm tau. Robline sitt 12 mm ankertau har bruddstyrke 1600 kg, er dette er problem på min båt som er 3 tonn? Her er et bilde av fabrikk intallasjon med skålanker. Tenkte noe ala detta da bare med bruce anker. Muligens med en slik vippbar rulle slik at jeg kan slå det opp mot akterspeilet. Redigert 29.Juli.2010 av bmwpat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Vi har en litt mindre båt, en Inter 7700 snekke. Har en Engbo Midi ankervinsj som er passe stor for oss. Har også en slik vippbar rulle som på bildet over. Våger nesten ikke si det i dette forumet, men vi har et skålanker og er strålende fornøyd. Kan ikke forstå at du vil få problem med en bruddstyrke på 1600 kilo på ankertauet. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
windy 26 Svart 29.August.2010 Del på Facebook Svart 29.August.2010 Jeg har kjøpt en Windy 26 som veier 2350 kg. Sendte en mail til Engbo om hva jeg burde velge. De anbefalte meg Maxi vinsj ( 40-12110 ) den er jo på 1000 w. Da vil vel din 500 w. bli i minste laget? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.