Jump to content

Montere ekkolodd svinger på Pioner Multi

BølgLeik

Recommended Posts

Laget en brakett på treplaten som utgjør akterspeilet og monterte svingeren på den - lengst mulig ut mot siden. Dette var en svinger for utvendig montering og det fungerte stort sett bra. Under båten har du hele tiden masse luft, så jeg tviler på om det virker der.

Forsiktig med å ta hull i innerskroget da båten er helstøpt uten skillevegger av noe slag. Ett hull kan fylle hele skroget med vann.

Mons

Mons

Laget en brakett på treplaten som utgjør akterspeilet og monterte svingeren på den - lengst mulig ut mot siden. Dette var en svinger for utvendig montering og det fungerte stort sett bra. Under båten har du hele tiden masse luft, så jeg tviler på om det virker der.

Forsiktig med å ta hull i innerskroget da båten er helstøpt uten skillevegger av noe slag. Ett hull kan fylle hele skroget med vann.

Mons

Takker for svar, var utpå i går og kjørte og kikket på akterspeilet hvor det var mest mulig ren sjø i marsjfart, og tror jeg har funnet ideal plassen. Kommer tilbake med evt bilde og hva jeg har gjort når jeg har fått ting på plass, må ta et par telefoner til produsenten og høre også. Mer om dette siden.

• 2 år senere...

Takker for svar, var utpå i går og kjørte og kikket på akterspeilet hvor det var mest mulig ren sjø i marsjfart, og tror jeg har funnet ideal plassen. Kommer tilbake med evt bilde og hva jeg har gjort når jeg har fått ting på plass, må ta et par telefoner til produsenten og høre også. Mer om dette siden.

Hei

Noen oppdatering på denne? Har samme problemstilling, og har vært i kontakt med selger. Det sies at det finnes en brakett til bruk på Pioner Multi når det skal monteres hekksvinger. Jeg pleier imidlertid å dra båten på land etter hver bruk, og er derfor avhengig av noe som lett lar seg demontere. Noen tips?

Ikke lett å finne egnet plassering for giveren på en slikt skrog. Blir dratt mye luft under båten. Litt ut på siden er det også et lite trinn et par fot foran akterenden som vil skape for mye kavitasjon i fart om giveren monteres bak denne.

På youtube finner man endel løsninger for heve og senkbar givermontasje, men det kan bli knotat å montere de på en Pioner multi. http://www.youtube.com/results?search_query=Transducer+mount&oq=Transducer+mount&gs_l=youtube.3..0l2j0i5l5.5792.13625.0.14251.16.14.0.2.2.0.67.784.14.14.0...0.0...1ac.1.M2tgBC5CLAY

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...