BølgLeik Startet 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2010 Morn godt folk! Trenger et godt tips om hvor det er best og montere ekkoloddsvingeren på en Pioner Multi, slik at det virker når en kjører. Så langt finner jeg ingen smart plass, og ønsker innspill fra dere før jeg setter opp båten og skal prøve og montere ting. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Laget en brakett på treplaten som utgjør akterspeilet og monterte svingeren på den - lengst mulig ut mot siden. Dette var en svinger for utvendig montering og det fungerte stort sett bra. Under båten har du hele tiden masse luft, så jeg tviler på om det virker der. Forsiktig med å ta hull i innerskroget da båten er helstøpt uten skillevegger av noe slag. Ett hull kan fylle hele skroget med vann. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Snekker'n Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Har du spurt produsent eller forhandler om råd? Hvis ikke, så er dette et naturlig sted å starte, slik at du ikke gjør noe forhastet. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Morn godt folk! Glemte forresten å ønske velkommen til Baatplassen! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
BølgLeik Svart 1.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Glemte forresten å ønske velkommen til Baatplassen! Takker for velkomsthilsen :) Jeg har ikke kommet så langt at jeg har hørt med produsenten, men de blir nok kontaktet før en starter med drastiske skritt. Sitér dette innlegget Link to post
BølgLeik Svart 1.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Laget en brakett på treplaten som utgjør akterspeilet og monterte svingeren på den - lengst mulig ut mot siden. Dette var en svinger for utvendig montering og det fungerte stort sett bra. Under båten har du hele tiden masse luft, så jeg tviler på om det virker der. Forsiktig med å ta hull i innerskroget da båten er helstøpt uten skillevegger av noe slag. Ett hull kan fylle hele skroget med vann. Mons Takker for svar, var utpå i går og kjørte og kikket på akterspeilet hvor det var mest mulig ren sjø i marsjfart, og tror jeg har funnet ideal plassen. Kommer tilbake med evt bilde og hva jeg har gjort når jeg har fått ting på plass, må ta et par telefoner til produsenten og høre også. Mer om dette siden. Sitér dette innlegget Link to post
BogZog Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Takker for svar, var utpå i går og kjørte og kikket på akterspeilet hvor det var mest mulig ren sjø i marsjfart, og tror jeg har funnet ideal plassen. Kommer tilbake med evt bilde og hva jeg har gjort når jeg har fått ting på plass, må ta et par telefoner til produsenten og høre også. Mer om dette siden. Hei Noen oppdatering på denne? Har samme problemstilling, og har vært i kontakt med selger. Det sies at det finnes en brakett til bruk på Pioner Multi når det skal monteres hekksvinger. Jeg pleier imidlertid å dra båten på land etter hver bruk, og er derfor avhengig av noe som lett lar seg demontere. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Ikke lett å finne egnet plassering for giveren på en slikt skrog. Blir dratt mye luft under båten. Litt ut på siden er det også et lite trinn et par fot foran akterenden som vil skape for mye kavitasjon i fart om giveren monteres bak denne. På youtube finner man endel løsninger for heve og senkbar givermontasje, men det kan bli knotat å montere de på en Pioner multi. http://www.youtube.com/results?search_query=Transducer+mount&oq=Transducer+mount&gs_l=youtube.3..0l2j0i5l5.5792.13625.0.14251.16.14.0.2.2.0.67.784.14.14.0...0.0...1ac.1.M2tgBC5CLAY Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.