ewikran Startet 31.Juli.2010 Del på Facebook Startet 31.Juli.2010 Hei. Jeg ser på en båt med Volvo Penta AQ151 motor med 290 drev. Finnes det "enkle" tilgjengelige dieselmotorer som kan settes inn i stedet for denne? Årsaken er at det er veldig lite (ingen) marina i nærheten som har bensinpumpe på kaia, så det blir mye båring av drivstoff med original motor. Dieselmotor med mere futt og mindre drivstoff forbruk hadde jo også vært kjekt. Det ligge også en av samme båt med OMC 4,3 V6 bensiner. Er det enklere med dieselmotor bytte på denne? Har prøvd å søke litt men finner lite. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 31.Juli.2010 Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 Hei, og velkommen til Baatplassen! Her på forumet er det mange tråder om motorbytter, og om økonomien i å beholde bensinmotoren kontra å bytte til diesel. Min umiddelbare reaksjon på din problemstilling er at du kommer billigere unna med å kjøpe en båt som allerede er utstyrt med dieselmotor, enn å bytte i etterkant. Fordelen med et bytte er at du kjenner hele historikken på motoren. Hva slags båt er det snakk om? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
ewikran Svart 31.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 Takk for velkomsten :-) Har sett at det er så som så med lønnsomheten i et slikt prosjekt, men det er mange faktorer i et slikt regnestykke og vurdering. Jeg tenkte kanksje mest i retning av å se etter/følge med på bruktmarkedet etter passende dieselmotor til eksisterende gear, ta en lett overhaling før instalasjon i båten. Flunke ny motor/gear er nok langt fra lønnsomt. Båten jeg har sett meg ut er Winrace 22. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Båten jeg har sett meg ut er Winrace 22. Ser det ligger en her med nyere dieselmotor. Her har du i alle fall et dieselalternativ. Dersom båten ikke er aktuell, så kan du kanskje få noen gode råd til ombygging fra bensin til diesel. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
ewikran Svart 7.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2010 Takk, har sett den, men er litt i overkant i forhold til budsjettet. Vil denne kunne passe på 290 drevet? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.August.2010 Del på Facebook Svart 7.August.2010 aq151 har 2.15 utveksling i drevet. Det er en dårlig match til en dieselmotor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.