Fantino Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Pokker. Var alltid så fornøyd med at de i alle fall hadde klart å redusere antall reimer fra 4 til 1 fra KAD43 til D6... Får visst finmyse i instruksjonsboka.... Da var jeg hjemme igjen fra ferie i Florida med _fint_ vær, og måtte sporenstreks ned i båten for å kikke på reimarrangementet. Jaggu var der en indre reim på denne også. Rimelig pinlig å ikke ha lagt merke til det Da har jeg plutselig et spørsmål også: Må den indre reima strammes også, eller har den fjærbelastet strammer? (den virket passe stram hos meg, men greit å vite til senere - er litt vanskelig å se i forkant av motor hos meg) Mener det kun står om stramming av den "lange" reima i min manual. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Må den indre reima strammes også, eller har den fjærbelastet strammer. Mener å huske den har fjærbelastet strammer. Reimene har hver sin patent, den ene strammes og den andre er fjærbel. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 innerste reim har fjærstrammer Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 OK. Da har jeg i alle fall ikke glemt det... Takker. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 (redigert) 'Det er i så fall verdens dyreste røykbegrenser' Hehe just det.... Inte säkert att Volvo vill erkänna det men jag tror det är precis därför dom har hängt på denna /dyra, livslängdsbegränsade och inte helt ljudlösa/ pryl, nämligen för att kunna optimera motorn för tillräckligt hög effekt utan att komma i konflikt med stränga emissionskrav krav på vissa marknader. Redigert 6.August.2010 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 (redigert) nja ebonita - ditt argument henger ikke helt med på at VP har samme motor med og uten kompressor. D6 370 for aksel har ikke kompressor mens D6 370 for drev har kompressor. Jeg tror kompressoren er der for at planende båter raskt skal komme opp i plan da kompressoren gir et markant ektra skyv i nedre turtallsregister. Redigert 6.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 25.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Heisan Beklager veldig sent svar. Det gikk helt fint å kjøre uten kompressor reim. Som noen sier her så merket jeg faktisk svært lite til at den ikke var med. Årsaken til reimhavariet var den automatiske reim strameren for komp reimen som ikke førte reimen rett, slik at ved pådrag kom kompressor reimen utovet og subbet borti den ytre reima. Jeg fikk byttet strammer når vi kom hjem og nå ser det greit ut. Synes volvo har vært noe knipne med avstand mellom reimene. Kompressor reima ligger fremdeles helt i ytterkant av strammehjulet. Mvh Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ikke noe problem å gi full gass uten at kompressorer kobler inn. Om vi har feks 1200rpm og gir full gass så kobler ikke kompressoren inn. Om jeg vil fort opp i plan slakker jeg av til ca 800rpm før jeg gir gass. Jeg ar ute og studerte dette fenomnet litt nærmere i helgen og fant ut at det er den ene motoren min som ikke gir rett turbotrykk fra ca 1900 rpm og oppover. Antakelig er det ladetrykksgiveren som må byttes. Jeg skal gjøre det så fort de kommer i hus. Kompressoren slår inn under 1900 rpm - så mitt fenomen er ikke relatert til kompressoren Sitér dette innlegget Link to post
So Yung Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Jeg har 2xD6 370 og har samme erfaringen, kompressorene er kun inne noen få sekunder under rask akselrasjon. Ved normal kjøring er de mao ikke i brukt. En annen ting er at den ene er begynt å lage en hyle lyd, jeg trodde først det var reimene men tror nok jeg må ta opp for å se nærmere. Noen som har erfaring med demontering av magnethjul etc på denne type kompressorer? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Sjekk at den får lufta den skal ha. Det er et spjell i luftfilterboksen som kan henge seg opp. Da får ikke kompressoren luft, og den uler mer enn hyler Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Om den uler når kompressoren slår inn ,er det som oftest luftlekkasje fra kompressor til turbo.Er ein slange på røret fra kompressor til turbo,det er ofte der det lekker.Holder som oftest å stramme slangeklemmene.Meiner slangestussen ligger i bakkant på bb side Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.