Jump to content

mercruiser alpha one som ikke går ut og inn i gir

hilton

Recommended Posts

alt er helt nytt så skulle bare være å montere den... problemet er at den braketten som skal gå borti switchen ikke beveger seg... blir bare stående i modt stilling. litt usikker på tomgangen da det er helt ny motor og ikke helt ferdig justert men rundt 800 tror jeg den lå på... motor er oprinelig 87 og drevet er 87 alpha one gen 1

Det skal være mulig å geare uten s.i.switchen på GenI drev. De gearer ekstra hardt, men det går. Det virker som om om gearwiren din ikke er helt riktig justert. Det vil også hjelpe godt på om du får switchen til å fungere, da senker den turtallet et lite øyeblikk så gearingen blir mykere og den går lettere i og ut av gear.

.

.

bmhe

Høres veldig ut som en justeringssak mener jeg.

Ta av gearkabel og prøv og beveg for hånd, den skal gå velidg lett. (I annet fall får du aldri justert den skikkelig, hvis treg bør du bytte gearkabel)

Må fikse så bryteren kutter tenningen hvis ikke strekker du wire på sikt og må jusere/bytte wire stadig vekk = kjedelig.

Ellers så er tomgangen din litt høy synes jeg, bør ligge på rundt 650rpm.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...