hilton Startet 31.Juli.2010 Del på Facebook Startet 31.Juli.2010 kan noen gi meg noen tips ang drevet mitt.... får ikke drevet ut av gir og i fri med motoren i gang. går bra når motoren ikke er i gang men når den går så kutter ikke micro bryteren tenningen. har byttet shift cable og til den nye typen shift plate men hjelper ikke det heller... håper noen har tips... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 31.Juli.2010 Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 Har du målt at interrupt-switchen fungerer og sjekket at den er i riktig posisjon? Hvor mye turtall har du på tomgang? Hvilken årsmodell er motor/drev? (genI / genII) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
hilton Svart 31.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 alt er helt nytt så skulle bare være å montere den... problemet er at den braketten som skal gå borti switchen ikke beveger seg... blir bare stående i modt stilling. litt usikker på tomgangen da det er helt ny motor og ikke helt ferdig justert men rundt 800 tror jeg den lå på... motor er oprinelig 87 og drevet er 87 alpha one gen 1 Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Har du husket at gass/gir hendelen skal være i full gass når du setter på drevet? Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Det skal være mulig å geare uten s.i.switchen på GenI drev. De gearer ekstra hardt, men det går. Det virker som om om gearwiren din ikke er helt riktig justert. Det vil også hjelpe godt på om du får switchen til å fungere, da senker den turtallet et lite øyeblikk så gearingen blir mykere og den går lettere i og ut av gear. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
hilton Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 (redigert) jeg får forsåvidt giret med motoren i gang men som du sier blir det veldig hardt.. problemet er jo at jeg ikke finner noe sted hvpr det står hvordan gearwiren skal justeres... og drevet stod i riktig pos dat jeg satt det på.. får det ikke på ellers... Redigert 1.August.2010 av hilton (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Kan denne hjelpe? http://www.mercstuff.com/images/shiftcable.jpg Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
hilton Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 er forsåvidt sånn jeg har justert den allerede, så selve ingrepet fungerer men sliter med at armen som skal gå bort til microbryteren ikke beveger seg nok... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Jeg mistenker at det ikke er helt riktig justert.. den burde la seg geare til fri selv om motoren går. 800rpm er ikke så mye.. Kan du få tatt et bilde av shifterbraketten med koblinger og bryter? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
hilton Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 skal ned i båten litt seiner så kan ta et bilde da... Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Høres veldig ut som en justeringssak mener jeg. Ta av gearkabel og prøv og beveg for hånd, den skal gå velidg lett. (I annet fall får du aldri justert den skikkelig, hvis treg bør du bytte gearkabel) Må fikse så bryteren kutter tenningen hvis ikke strekker du wire på sikt og må jusere/bytte wire stadig vekk = kjedelig. Ellers så er tomgangen din litt høy synes jeg, bør ligge på rundt 650rpm. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Har sendt deg en mail hilton. Noen som vet hvordan man legger ved vedlegg her på forumet? Sitér dette innlegget Link to post
hilton Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 har sendt deg im med mail adr dc6500... takker for all hjelp jeg kan få... Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Har sendt deg dokumentet, men legger dt også ut i dokumentbasen, hvis jeg får det til Sitér dette innlegget Link to post
hilton Svart 4.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2010 takker for gode tips og råd... nå fungerer alt som det skal... endelig.. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 Hva var problemet? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
ABokn Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 takker for gode tips og råd... nå fungerer alt som det skal... endelig.. hjalp det med det dokumentet du fikk? Sitér dette innlegget Link to post
hilton Svart 6.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2010 ja det hjalp med det dokumentet... når jeg fikk justert riktig lengde på girwiren var det i orden... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.