Skadden Startet 31.Juli.2010 Del på Facebook Startet 31.Juli.2010 Min Mercruiser 4.3 LX startet fint men stoppet etter ett par sekunder. Etter utrolig mange råd og søking etter feil kom jeg frem til en tilbakeslagsventil på tilkoblings"nippel" på bensintanken. Bensinpumpen klarte ikke å åpne metallkule-tilbakeslagsventilen. Denne "nippelen" fjernet jeg helt og erstattet den med en åpen "nippel". Jeg lar nå tenningen stå på i fem sekunder, slik at bensinpumpen får jobbet litt, og så starter motoren. Har aldri hatt startproblem etter denne utskiftingen. Jeg fikk en billig Maxum 2100 SC med startproblem og har brukt to sesonger med søking etter årsak. Det var nemlig ikke alltid at motoren stoppet rett etter start, så problemløsningen var vrien! Derfor - vær helt sikker på at det er full åpning for bensin fra bensintanken til bensinpumpen. Hilsen Stein Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.