venture2076 Startet 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2010 Som overskriften sier, så lekker båten vann inn i mellomskroget. Jeg fikk lenset ut vannet, og var så dum at jeg ikke smakte på vannet først, om det var regnvann eller saltvann. Uansett, tunnelen er tetter, og det ser ut som forrige eier gjorde det ganske profesjonellt. Jeg tror derfor ikke det er lekkasje fra tunnel til mellomskroget. Det er også et hav av skruer, og fester fra cocpit ned til mellomskroget, i tillegg til en inspeksjonsluke akter inn mot motorfester etc, så det er jo nærliggende at disse områdene må tettes med Sica. Jeg snakket også med Stingfisher på Tjøme i dag som gir helt utrolig service. Han sier at han muligens var den som lukket tunnelen i sin tid. Det er ganske kjente lekkasjesteder og jeg ble godt beroliget med at dette kunne de fikse, og også muligens forsterke akterspeilet. Jeg har en 50hk Merc på i dag og kunne gjerne tenke med en Yamaha 60hk neste år (to-takter). Hører gjerne om noen har noen tips, og også om noen har erfaringer med Stingfisher. Fortsatt god lørdagskveld! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 et annet vanlig lekkasjested er i fenderlista, regnvann blir stående her og siver inn mellom skrogene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tøff-tøff Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 er mest sannsynlig regnvann, da jeg satt på lift og 75 hk på min sluttet det å lekke, muligens fordi den ble mer baktung og regnet rant vekk før det rakk og komme inn. du skal lenge lete etter en musling som ikke lekker. så hadde jeg vært deg ville jeg bare montert en lensepumpe der. Sitér dette innlegget Link to post
venture2076 Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Lensepumpa pumpet vann i motorbrønnen og når vannet skulle ut gjennom det lille hullet gjennom akterspeilet så var dette lekk og vannet gikk inn i dobbeltskroget og inn i båten... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 1.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Eg hadde vinkorker oppi hullene som tollepinnene skal stå. disse hullene går rett inn i mellomskroget. her kan det komme både ferskt\og salt vann Sitér dette innlegget Link to post
Håvard Straume Svart 2.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2014 E ein ting so lett lek, e der åregaflane ska stå, da går rett inni. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/97671-with-vitsi-13-prosjekt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.