Chipsrederx85 Startet 1.August.2010 Del på Facebook Startet 1.August.2010 (redigert) Hei, har en lignende tråd, men denne vil jeg bare bruke på konkrete "problemer". Med bilder! Bilde 1. Her er bildet av hvordan motoren ser ut på bånnpinne. (33 knop). Se godt hvor antivenilasjonsplaten kommer og sammenlign med bilde 2. Innerste powertilt Bilde 2. Motoren fra siden. Vannet kommer i dag ca 3,5 cm over antivenilasjonsplaten. Her en er link til som jeg har fått av en her inne: http://www.veradoclub.com/smf/index.php?topic=137.0 Linken sier at man skal kunne se antiventilasjonsplaten under bånn gass. Hva er en rask konklusjon nå? Bare å heve? Tusen takk båtfolket! Selv om fellesferien er over så håper jeg dere har tid! Redigert 1.August.2010 av Flytebrygge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Hvorfor så usikker? Bare å heve motoren til den begynner å kavitere,så senker du den ett hakk! Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 Hvorfor så usikker? Bare å heve motoren til den begynner å kavitere,så senker du den ett hakk! Ja, egentlig pointless det eg postet nå. Det regnet sånn i dag så jeg begynte å bruke pc for fullt. Vet jo at farten øker og forbruker minker. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 1.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2010 Hjelper det å bruke powertilten på toppfart hvis jeg hever den så mye? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 (redigert) Hvis du hever den max,vil den kavitere tidligere på trim. Min 225 er montert høyt(3 hull opp) og klarer seg fint på en cuppet propell med rake.(yamaha pro serie) Det nytter ikke å stille alle spørsmålene her,du må prøve selv. Dermed basta!! Redigert 1.August.2010 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 til høyere motoren sitter til mindre får du brukt trimen. Så det er ikkje sikkert du får meir fart, kan hende du faktisk får mindre fart siden du kan få redusert baugløft pga manglende trim. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 2.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2010 til høyere motoren sitter til mindre får du brukt trimen. Så det er ikkje sikkert du får meir fart, kan hende du faktisk får mindre fart siden du kan få redusert baugløft pga manglende trim. Hva mener dere andre om dette? Motoren er jo såpass lav nå slik at om jeg hever den 2,5 cm er har jeg fremdeles nesten 2 cm å heve på med Power-Tilten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.