Jump to content

Motoren er den siste utgaven av kad 42 Som heter P-A


Steinar S

Recommended Posts

KAD 42 bør være ombygd til KAD 43. VP erstattet KAD 42 med KAD 43 ganske raskt, og årsaken var en del havarier pga dårlig oljedistribusjon. Som forrige poster skrev - sørg for å se kvitteringene på at motoren er ombygd før du kjøper (dette er ikke noe som gjøres på vanlig service)

 

Så skal det sies at det går veldig mange KAD 42 som ikke er ombygd uten problemer.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post

KAD 42 kom i 1991 som A versjon.

P-A versjonen som du lurer på kom i 1995-1997.

Denne er 99% lik en KAD 43 1998 mod motor.

Underspylingen (filtreingen til denne) til stemplene ble ikke forandret før i ca år 2000. At KAD 43 fra 1998 og senere KAD 44 har denne filteringen er feil.

 

Alle Vps motorer være seg 31,32,41,42,43,44 hadde ikke dette før i ca 2000. Jeg hadde ikke hatt bekymringer for og kjøpe denne motoren så sant den er normalt vedlikeholdt og det er self et stort + hvis reimskivene er byttet til seneste versjon slik at men slipper og etterstramme reimene flere ganger i sesongen.

 

PS.. jeg har hatt ikke mindre enn 5 par av denne omtalte motoren.. alle parene har fungert perfekt..

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Det er bare det at de har utviklet en motorserie som ikke tåler den dieselen som selges i Norge.....

 

Men flytter du en dieselmotor noen mil fra Sverige til Norge, ja så går alt til helvete!

 

Nå er det da vitterlig Volvo Penta D4/D6 som har hatt injektorproblemer og/eller har havarert også i utlandet. For øvrig foreligger det dokumentasjon og testresultater for at norskprodusert diesel tilfredsstiller eller endatil overgår kravene til smøring for injektorer til D4 og D6. Det er heller ikke konkludert med at det er diesel produsert i Norge som fører til injektor- og havariproblematikken. Ja, for å si det slik, er det ikke offisielt konkludert med noen klar årsak til injektor- og havariproblematikken i det hele tatt! Men dette og mere til er grundig debattert i tråden "Trøbbel med Volvo Penta D-serie".

Link to post

[sitatslettet]

KAD 42 kom i 1991 som A versjon.

P-A versjonen som du lurer på kom i 1995-1997.

Denne er 99% lik en KAD 43 1998 mod motor.

Underspylingen (filtreingen til denne) til stemplene ble ikke forandret før i ca år 2000. At KAD 43 fra 1998 og senere KAD 44 har denne filteringen er feil.

 

Alle Vps motorer være seg 31,32,41,42,43,44 hadde ikke dette før i ca 2000. Jeg hadde ikke hatt bekymringer for og kjøpe denne motoren så sant den er normalt vedlikeholdt og det er self et stort + hvis reimskivene er byttet til seneste versjon slik at men slipper og etterstramme reimene flere ganger i sesongen.

 

PS.. jeg har hatt ikke mindre enn 5 par av denne omtalte motoren.. alle parene har fungert perfekt..

 

 

Betyr det at ved valg av motorer i båter bør det velges KAD 43/alt. KAD 44 fra 2000 mod og senere? [/sitatslettet]

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...