Jump to content

Etablere nedbetalingsplan med selger pga manglende kapital?

viktors

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her, men har fått beskjed om at dette er et forum man kan få god hjelp fra. Derfor vil jeg gjerne teste en liten ting på dere, før jeg ringer seilbåteiere som skal selge.

Jeg er en student ved Universitetet i Oslo. Det siste året har jeg brukt i overkant av 60,000 kroner på å leie et rom i et kollektiv. Leiemarkedet i Oslo er veldig hett, og prisene er meget stive. Jeg er gått lei av å bruke penger på å leie, og ønsker å kjøpe en seilbåt til å bo i, og heller investere pengene mine i noe mer konkret. Min største utfording er mangelen på oppspart kapital, fordi selv om jeg har sommerjobb og jobb ved siden av studier, så forsvinner de etterhvert til leie. Derfor lurer jeg på om det er mulig å be selgeren av en eventuell seilbåt, om det er mulig å etablere en nedbetalinsplan, og på den måten, kjøpe båten men betale den ned over et år.

Videre ville ikke 60,000 kroner blitt til noen stor seilbåt, men jeg kjenner flere som ønsker å leie plass i seilbåten, om det skulle bli en realitet. På denne måten ville jeg kunne betalt ned et større beløp over en periode, enn hva jeg kunne gjort ved å bo alene i seilbåten. Dessuten hadde det vært mulig å lage en avtale hvor eieren kunne benyttet seilbåten deler av neste års sommer, eller at jeg hadde betalt noen mer enn den opprinnelige prisen.

Tror dere at dette ville være et alternativ for noen som skal selge seilbåten sin?

Jeg kvier meg veldig for å ringe på båtene jeg er interessert i, for jeg er redd noen blir støtt av forslaget, eller bare latterliggjøre det, er dette sannsynlig?

Jeg skal også gå i banken i morgen for å se om det er muligheter for lån, men er stiller meg litt tvilende til det ettersom jeg er student, med lav intekt.

Takk for hjelpen:)

Hei

Velkommen til forumet.

Dersom du ber ein båtselgar om dette så ber du i røynda om usikra kreditt.