Chipsrederx85 Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) eneste fordel med 2 maskiner, er redundans. har selv 2x200, men 1x300 hadde gikk like mye fart, motstanden på undervannshus er STOR. Hva er "redundans"? Men en annen fordel er jo at du har en motor til hvis du skulle havarere. Har du bedre aks enn en med 1x 300? Du har jo på papiret 100 hk MER. Redigert 3.August.2010 av Chipsrederx85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 100 hk mere, men hvis den ekstra motoren veier 2-300 kg, eller i tilfelle dieselmotor/drev kanskje 600 kg mere så har de jo litt ekstra å slite med.... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chipsrederx85 Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 100 hk mere, men hvis den ekstra motoren veier 2-300 kg, eller i tilfelle dieselmotor/drev kanskje 600 kg mere så har de jo litt ekstra å slite med.... Hvorfor kjøpe 2 stk motoren da? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Hvorfor kjøpe 2 stk motoren da? redundans, (finn gjerne online ordbok) kort fortalt betyr det at du ikke stopper opp selv om noe feiler, i dette tilfelle 1 maskin. vekten per maskin er ikke så gærn, ca 187kg + styresylinder på noen KG. motstanden i vannet er egentlig mere synder enn vekten, men vekten hjelper jo ikke heller. utover det ser det ufattelig bøst ut med 2 svære på hekken, og det blir jo fin lyd, og du slipper at båten legger seg over på 1 side da maskinene roterer mot hverandre, i sommer har jo gjenngangern vært "se de har 2?! motorer" når vi ankommer havner. titter jo på ny dieselbåt, og da må det bli med 350hk cummins, eller 380 d-max i noe på 27-30 fot ca, dieselmotorer er jo tunge beist av noen saker, og veeeeldig dyre, så prismessig er det jo fort 1 mill+ for noe med 2stk på 3-400hk. egentlig er eneste vettuge grunnen for å forsvare 2 maskiner at du uansett kommer deg inn til land og ikke blir drivende. forbruk, pris osv er det ingen vits, med mindre du synes 1x300 f.eks. er for smått og du tar 2x300. på båter brukt av forsvar, privatpersoner som skal langt uttaskjærs, eller generelt langt, dykkere osv har det absolutt sin bruk. hører til med historien at det svir litt i lommeboken når du skal overhale ting, i vinter ble ca alt overhalt fra foringer, styring, sylinderforinger, stemplre osv, ikke helt fin prislapp til slutt, men når solen skinner og du duver avgårde på WOT glemmer man slikt. Redigert 3.August.2010 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 men når solen skinner og du duver avgårde på WOT glemmer man slikt. Haha, kan tenke meg det! HVa er toppfarten på den båten da? Hvilken båt er det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.