Jump to content

Brann og Naturskadeforsikring om vinteren


John_Kr

Recommended Posts

Tidligere år så har jeg hatt full kasko om sommeren og redusert forsikring om vinteren. Dette har jeg fått til med velvilje fra forsikringsselskapet. Har merket en tendens de siste årene at denne ordningen er ikke noe de liker.

 

Når jeg kjøpte meg ny båt så fikk jeg en melding om at nå hadde jeg fått så billig forsikring at jeg ikke måtte regne med å få Brann og Naturskadeforikring mere i vinterhalvåret.

 

Din kasko gjelder hele året.  :smash:

 

Er det slik i de andre forsikringsselskapene også?

Eller hva gjør dere med forsikringen når dere tar opp båtene deres?

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Har du ikke det som plomma i egget nå da? Både billig forsikring og full kasko hele året?

 

For min del kunne jeg velge: Enten full kasko hele året til normal pris eller redusert ansvar  i opplagsperioden i bytte med 15% rabatt på forsikringspremien. Jeg valgte det siste.

 

Det innebærer at setter jeg båten på en dårlig krybbe og båten detter ned av krybba, dekker jeg skaden selv. Det innebærer videre at snør hele presenningstativet mitt ned og brekker og alt raser inn i cockpit'en, så har jeg ingen kasko som dekker dette. Grunnstøting, synking og slikt trenger jeg ikke bekymre meg for. Brann tyveri og hærverk er dekket.

 

Greit for meg, greit for selskapet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Har du ikke det som plomma i egget nå da? Både billig forsikring og full kasko hele året?

 

For min del kunne jeg velge: Enten full kasko hele året til normal pris eller redusert ansvar  i opplagsperioden i bytte med 15% rabatt på forsikringspremien. Jeg valgte det siste.

 

Det innebærer at setter jeg båten på en dårlig krybbe og båten detter ned av krybba, dekker jeg skaden selv. Det innebærer videre at snør hele presenningstativet mitt ned og brekker og alt raser inn i cockpit'en, så har jeg ingen kasko som dekker dette. Grunnstøting, synking og slikt trenger jeg ikke bekymre meg for. Brann tyveri og hærverk er dekket.

 

Greit for meg, greit for selskapet.

 

Lotus

Du har rett, vurderer da å beholde kaskoen hele året. Mistenker at det kan bli en hard vinter med mye vind. Har man kasko så har man kasko. Båten står forøvrig inn i eget båtnaust som er delvis bygget inn i bakken og i ly for sør-vest vinder. Vi i Fosen vi er litt redd disse kraftige stormene, de fær med det meste.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...