FlipWare Startet 3.August.2010 Del på Facebook Startet 3.August.2010 Hallo. Lurer vel igrunn på hvordan jeg skal trimme en 9,9 hk suzuki opp til 15 hk. Tenkte da å ta ut plombering. Motoren er en ny 4-takter. Håper på raske svar... Hilsen Kitarspelern. Sitér dette innlegget Link to post
Martinal94 Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 på totakterene dems var det ikke noe "plombe" Det var bare en mindre forgasser. Godt mulig at det er det samme på disse. Forgasseren jeg kjøpte da kostet vel 800-, Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 Hei Hvor gammel var denne motoren din da du byttet forgasser ? Har en 2005 mod 9,9 som jeg kanskje kunne gjort det samme med ? var jo ikke så gale prisen heller. Lars Sitér dette innlegget Link to post
FlipWare Svart 4.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2010 Takker for svar. Har ikke sett denne motoren selv, så tenker jeg skal ta en tur... Er hu heldig så er den plombert på gass wiren eller no sånt... Sitér dette innlegget Link to post
Martinal94 Svart 6.August.2010 Del på Facebook Svart 6.August.2010 Den jeg hadde var 07 modell så helt sikker lik. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2010 Del på Facebook Svart 6.August.2010 (redigert) Hei, ikke min mening å knuse drømmene dine men: Ny Suzuki DF9,9A er en motor på 208 ccm Ny Suzuki DF15 er en motor på 302 ccm Dette er to forskjellige motorer og IKKE snakk om å bare fjerne en blombe eller bytte forgasser. Sorry. Slik er det med de fleste 9,9/15 hk firetaktere, ett av untakene er Yamaha F9,9sport som er en 15hk nedstrupet til 9,9hk. Søk gjerne på emnet ,for det finnes et utrolig antall tråder med "ta blomba på" eller hvordan få 18hk ut av 6hk'n min.... Redigert 6.August.2010 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FlipWare Svart 6.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2010 Ok... Forresten er det ikke mine drømmer du knuser:P Bare ei jente som skulle ha mer fart i båten... Selv kjører og sverger jeg til 2-takter:D Sitér dette innlegget Link to post
Martinal94 Svart 7.August.2010 Del på Facebook Svart 7.August.2010 Unnskyld jeg så ikke at det var firetakter. Sitér dette innlegget Link to post
FlipWare Svart 8.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2010 Men jeg har hørt noe om at det ikke er lov å selge 2-taktere lenger?? Er ikke veldig inni greier med båtmotorer og greier... Sitér dette innlegget Link to post
Martinal94 Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Totak sluttet de og selge i 2007 ja. Siden de forunser for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 8.August.2010 Del på Facebook Svart 8.August.2010 Totak sluttet de og selge i 2007 ja. De gamle 2-takterne ja, 2-taktere selges fremdeles ( Mercury Optimax, Evinrude E-TEC ++ ), men de mindre motorene er vel tildels erstattet av gressklipper motorer... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.