Jump to content

hvilken plastsnekke bør jeg velge? 22-26 fot.


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Hei alle bp medlemmer :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

 

Som sikkert noen her vet, skal jeg ha meg plastsnekke.

Dere kan gjerne bruke finn.no anonser her, men jeg kan ikke kjøpe noe akkurat nå, men jeg må planlegge litt :wink:

 

Krav

* Max max 60 tusen

* Grei motor, Yanmar?

* Skillevegg og dør, mellom kabin foran til cockpit(som på sjømann 22)

* Toalett med septik, eller portapotti

* Hvis den er over 24 fot, helst være med akterkabin

* Jeg liker å jobbe litt for å få noe ferdig, men ikke noe helt råtten og ødelagt. :smash:

* Skriv gjerne deres erfaringer her inne tiil båter

* Ikke stort drivstoffforbruk

* Ikke for mange hester ombord.

* Bare meg som skal ha snekka(jeg er 15 år), men skal ha med kompiser noen ganger.

 

Mvh

Fredrik :cheers:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Bør være mulig å få en helt brukbar snekke til denne prisen. Marex 21, Hanto 22, Nidelv 22 og Fevik og Hasla 21 er noen av dem.

Yanmar er gode motorer, men er ikke alene om det..

 

Sjømann ville jeg holdt meg unna, ofte veldig varierende kvalitet på innredning,virker smal og ikke akkurat noen skjønnhet. Skulle tro det er mye bedre båter å velge mellom i denne prisklassen

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

fattern har nettop kjøpt en skilsø 22 tresnekke

 

Da synes jeg du skal gå for en 23-24' snekke. Bestandig artig å kunne disse fatter'n med at du har større båt :cool:

 

Selv har jeg en Polar 22 med Marna bensinmotor. Finere lyd enn i diselmotorer :yesnod:

Forbruket på full fart er ca 5 liter pr time. Marsjfart ligger rundt 6-7 knop, og da bruker jeg rundt 3 liter i timen. Kan nok være en diesel bruker enda mindre, med de går rimelig i alle tilfelle.

Link to post
Share on other sites

Da får jeg kjøpe en snekke som joda 24 med 20-30 hk diesel, og da kan jeg og fattern ha snekkeløp :lol: Den joda 24 er dritfin, men skal se litt på finn.no når jeg kommer hjem . Takk for svar!!!

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

men jeg liker den sollux 24ac, men den har litt liten uteplass...

 

Hadde Sollux 24 AC i en mannsalder, meget gode erfaringer med den. Uteplassen er faktisk veldig bra. 3 sitteplasser i kjøreretningen ved førerplass, ikke mange denne klassen som har det. AC'en gjør at du har solplass oppå der, eventuelt sitteplasser for å ha god utsikt.

Båten er en rask snekke, ganske pen er den også, definitivt praktisk. Tilnærmet gratis i bruk. Jeg ville ikke nølt å kjøpt et fint eksemplar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...