Jump to content

Kan sammeleggbare krabbeteiner brukes til sjøkreps?

nomen

Recommended Posts

Det beste er å bruke en syl eller lignede skarp gjenstand og stikke hull innenfra,da får du et krater på utsiden som hindrer at lusa kommer til angnet :smiley:

Ah, leste det litt sent. Nå har jeg allerede boret 250 hull i hver plastboks. Riktignok med 2mm bor som jeg kjøpte på biltema. :smiley:

Noen som vet hvor man kan få tak i kork? Har spurt på båtbutikken her men de hadde ikke.

Et lite tips til deg Kjetil. Det der er jo ei møkkateine, det er vel nærmest opplest og vedtatt. Legg ut et lodd, en gammel paraplydregg eller noe og legg et 3-4 meter langt tau bort til teina. Da vil blåsa nappe i dreggen og teina ligger pent i ro på bunn. Sett den dypere enn 18-20 meter (avhengig av hvor utsatt det er der), der er det mindre heiing og bevegelse i vannet :smiley:

Som før nevnt: Krabbene klipper seg lett gjennom den teina. Vi har en som allerede er sydd med tanntråd på to steder.

I går la vi også ut en krepseteine for å teste. Kun på ca 60 meter, men vi har jo fått kreps før (3 stk) under hummerfiske på mindre enn 30 meter. Så krepsen er i nærheten.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Som før nevnt: Krabbene klipper seg lett gjennom den teina. Vi har en som allerede er sydd med tanntråd på to steder.

I går la vi også ut en krepseteine for å teste. Kun på ca 60 meter, men vi har jo fått kreps før (3 stk) under hummerfiske på mindre enn 30 meter. Så krepsen er i nærheten.

Det er ikke krabber i indre Oslofjord. :) Hvor i Oslofjorden har dere satt krepseteiner da? Jeg har satt mellom Bærum og Askerlandet uten å få noe. Men er litt redd for å sette de for grunt og få teinene inndratt av fiskeoppsynet når det ikke er hummersesong. Eller blir de det når jeg har laget 70mm inngangskalver? Der kommer jo ikke hummeren inn. Jeg kunne jo hatt en plakat inni teina: "Dette er sjøkrepsteine og ikke hummerteine"? :) Redigert av kjetillunde (see edit history)

Det er ikke krabber i indre Oslofjord. :) Hvor i Oslofjorden har dere satt krepseteiner da? Jeg har satt mellom Bærum og Askerlandet uten å få noe. Men er litt redd for å sette de for grunt og få teinene inndratt av fiskeoppsynet når det ikke er hummersesong. Eller blir de det når jeg har laget 70mm inngangskalver? Der kommer jo ikke hummeren inn. Jeg kunne jo hatt en plakat inni teina: "Dette er sjøkrepsteine og ikke hummerteine"? :)

Vi har satt i ytre Oslofjord. Når du setter krepseteiner på vanlig "krepsedyp", dvs 60m og dypere, tror jeg du er trygg mhp. fiskerioppsynet.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 9 måneder senere...
  • 8 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...