Trondwi Startet 7.August.2010 Link til dette innlegget Startet 7.August.2010 Jeg kjøpte en 15 hk Honda hos Sylinderservice i Kr.sand for ca 10 år siden - en motor det aldri har vært annet enn problemer med. Det begynte med at en sommervikar hadde helt opp alt for mye olje på motoren, slik at den ved litt turtall slapp ut rykende oljeklatter i kjølevannet og døde. Fikk så startet den igjen og nye oljeklatter - frem til jeg peilet oljen og tappet til riktig nivå. Sylinderservice mente at dette ikke hadde skadet motoren overhode. I ettertid byttet de topplokkspakning (for min regning), men motoren fungerer ikke tilfredsstillende. Når den først går, går den helt jevnt uten å fuske. Men det kan være et sant h---e å få startet den da det ofte kommer vann på pluggene og i sylinderne. Er det noen her som har vært borte i noe tilsvarende? Er det kjølevann som kommer inn eller suges det inn gjennom forgasseren fra hekkbølgen? Trond Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Kjent problem med 4-taktere på små RIB/gummibåter. Motoren blir for tung og står da for lavt i vannet og suger lett inn vann i sylindrene når den stoppes. Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.