Jump to content

:-) :-) Ferien er over.......

dennrick

Recommended Posts

Verdig avslutning i fint vær - igjen.

På Ildverket - nordvest.... (Tjøme) Jobb mandag, har hatt 4 fantastiske uker ute på sjøen! Fint vær nesten hele tiden, Kjerringøy, Skagen, leide bil, legoland, dreggtau i propeller i stiv kuling, dykking for å fikse, krabber, fisk, klypedyr i teina (som vi fort slapp ut igjen), makrell, stekt inne i cockpit (tabbe) , stinker, mer makrell, i fryser, sol, høy sjø, litt skader, redde barn, gutta sover, regn to dager, mange turer med "kjapp" ref Elias filmene (gummijolla), på ekspediajon, pappa skriver på båtplassen....

Gleder meg til 2011!

GRUER meg til mandag.....

- Jørn-Inge

Ferien min var over for to uker siden...Rakk å hive meg med på en fantastisk seiltur fra Ålesund til Kristiansand, før den hvar over. Klamrer meg til det gode været og benytter enhver anledning til å komme på sjøen. Kom inn døra i skrivende stund etter å ha vært på sjøen siden kl 17:00.Ett kilo kiwireker til 15 kroner gjør susen. Nok en stille og solrik kveld på sunnmøre.

Må si meg fornøyd med sommeren som har inneholdt kryssing av både Stadt, Jærens rev og Lindesnes samt en finværstur til Ona fyr på nordvestlandet. Nok en sommer som overbeviser meg om at norskekysten er en fullgod erstattet til sydentur.

Gjestehavner som kan krysses av i boka er: Ona, Finnøy, Alnes,Seilerhytta i Ålesund, Sæbø, Øye, Måløy, Little Bergen, Bryggen i Bergen, Haugesund og Kristiansand.

Ingen skader, intet ødelagt, ingen sjøsyke, mye ny kunnskap. -og enda er det halvannen måned til båten skal på land.