Vannlinjen Startet 8.August.2010 Link til dette innlegget Startet 8.August.2010 Kjære kloke medlemmer. Håper dere kan hjelpe meg! Har en md 2b som nekter å starte. Har luftet den.Filter er nytt. Sjekket dysespissene i benk, og de er ok. Dieselpumpe er ok da jeg fikk start på en sylinder forrige dagen. I går fikk jeg ikke start i det heletatt. Det virker som den bare mangler det siste lille for å starte. Tips/råd taes i mot med stor takk. Håper å få noen dager til på sjøen mens det ennå er badetemperatur i vannet:-( Sitér dette innlegget Link to post
Hombrè Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Jeg hadde tilsvarende problem på en md2 for mange år siden, og jeg fikk tips pm å gjøre følgende: Fyll opp ei "symaskinolje kanne", eller annen olje kanne som du kan få til litt sprut med, med vanlig motorolje. Skru av luftfilterene, og sprut så olje inn i innsugshullene i toppen mens du kjører motoren rundt på starteren. Det fungerte for meg, den startet umiddelbart. Jeg hadde brukt opp to batterier uten å få et eneste livstegn fra motoren. Etterpå hadde jeg aldri startproblemer, hadde båten i 15 år. Lykke til! Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Randsfjorden Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Hei, Vannlinjen. Se på linken under. Der er det så mange gode tips, at kanskje du finner noe nyttig der.... Og en god historie er det også Lykke til! https://baatplassen.no/i/topic/92412-sabb-diesel-2h-2syl-1970mod-vil-absolutt-ikke-starte/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.