Jump to content

Vp md2b starter ikke


Vannlinjen

Recommended Posts

Kjære kloke medlemmer. Håper dere kan hjelpe meg!

 

Har en md 2b som nekter å starte. Har luftet den.Filter er nytt. Sjekket dysespissene i benk, og de er ok. Dieselpumpe er ok da jeg fikk start på en sylinder forrige dagen. I går fikk jeg ikke start i det heletatt. Det virker som den bare mangler det siste lille for å starte.

Tips/råd taes i mot med stor takk. Håper å få noen dager til på sjøen mens det ennå er badetemperatur i vannet:-(

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde tilsvarende problem på en md2 for mange år siden, og jeg fikk tips pm å gjøre følgende: Fyll opp ei "symaskinolje kanne", eller annen olje kanne som du kan få til litt sprut med, med vanlig motorolje. Skru av luftfilterene, og sprut så olje inn i innsugshullene i toppen mens du kjører motoren rundt på starteren.

Det fungerte for meg, den startet umiddelbart. Jeg hadde brukt opp to batterier uten å få et eneste livstegn fra motoren. Etterpå hadde jeg aldri startproblemer, hadde båten i 15 år. Lykke til!

Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...