thon Startet 9.August.2010 Del på Facebook Startet 9.August.2010 Jeg har en 22` daycruiser og driver å setter inn en 327 V8 på ca 270hk. Hvilket drev bør jeg bruke til denne motoren? Det sitter et VP280 drev på båten nå. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Kan du ikke bare bruke det drevet du har da. Om det har rett utveksling Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Fjordland Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Bruk 280 drevet ditt du. Med bensin 8er skal du ha 1.61 utveksling. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det som er trassig med vp drevet er at du fort kommer opp i propellmangel om båten er liten og effekten stor. Altså når det ligger an til stor fart. Det kommer an på turtallregisteret på motoren. . Har ikkje sett det finnes støre propell en 23" Det stiller mercruiser litt annerledes med et veldig propellutvalg. Forøvrig så er det mulig å bytte propellaksel slik merc. sine propeller passer. Billig nei, men mulig. Var visst kommet på markedet som en følge av VP racingdrev er fole sjeldne og da latterlig dyre. Det har høyere utveksling.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 storste VP prop er 16x21. bruker denne selv paa en bensin V8. En V8 bensin skal vel ligge paa 4500 RPM med WOT.. bor gi rundt 40 knop Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 (redigert) jaja enda verre.. Men om det er innafor forventet fart så er vel Vp sitt drev å foretrekke. Iallefall om alternativet er alpha Redigert 9.August.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 (redigert) ops... storste propell er 16x23, en liten skriveleif der.... Redigert 9.August.2010 av Fjord21dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thon Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det har sittet en 4-syl. bensinmotor på drevet tidligere så det er vel feil utveksling..? Går det isåfall ann å bytte utveksling? Hva må jeg bytte da? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 mye mulig du har feil utv. da ja. Det staar merket paa undervannshuset hvilken utv du har. Du kan bytte undervannshuset, eller bygge om det du har. Sitér dette innlegget Link to post
thon Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Da skal jeg sjekke hva det står etterpå. Hvis det er feil så får jeg finne meg et nytt undervannshus.. Sitér dette innlegget Link to post
thon Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Vet du hvor på undervannshuset dette merket står? Kunne ikke se noe på huset mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det står en bokstav på kanten bak propellsinken (A, B, C eller D) men har du hatt 4 syl så har du nok 2,15 i utveksling. Det er ikke noe problem og skaffe en underdel med 1.61 slik at det stemmer med V8 motoren. Det er i senere tid kommet div snaks til vp sp drev bla ny aksel slik at du kan bruke mercruiser med flere propeller. selges av www.drevdelar.se Sitér dette innlegget Link to post
thon Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Takker for svar. Skal sjekke dette når jeg får av propellen og anoden. Jeg vet det lå et undervannshus med 1,61 utveksling på finn.no, men jeg finner den ikke igjen. Dette var nytt og lå til 5000kr. Sitér dette innlegget Link to post
thon Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Det står stempla inn 2,15 på flensen bak anoden så da må det nok byttes:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Da har du det samme som eg monterte naa i aar. Feil utveksling 4000rpm og 20 knop. Men baaten gaar kjapt i plan da Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 2.15 og V8 Sku fått deg tak i et dp underhus med 1.78 du som har såpass liten båt til motorstørrelsen siden du må bytte likevel. Det er det mest langbeinte du får fra VP Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsape Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Hei alle sammen. Jeg har en 17" båt med 350/5.7l V8, kjører fortsatt m 4syl(2.3 pinto) oppsett på omc cobra. klarer 53 gps knop og 5700rpm. Marsjer fint på 35knop. Husker ikke utveksling på propell i farten, men kjørt med dette i 5 år. Må jo være litt obs på kjøring med sving og pådrag, men det går jo bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.