Jump to content

hvilket fabrikat er båten? (ligner hurrycane eller shakespare)

Dantis

Recommended Posts

Ja jeg synes den ligner på en shakespear selv, men aner ikke hvor gammel den kan være heller.

Den er faktisk 17 fot, kan være at bildet lyver siden den er ganske bred. Bør være plass til 4-5 stk uten problemer :)

Foreløpig har jeg vært tett under 45 knop, men skroget trenger sårt litt omsorg så kanskje den gjør 50 etter litt vårpuss:)

Ligner ikke på Shakespeare, de er buttere i baugen, heller ikke på Fletcher.  

Ser temmelig amerikansk ut, og da vil jeg også tippe på Glastron eller lignende

typisk fletcher:

1962543_1.jpg

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det er definitivt ikke en hurrycane eller shakespeare :rolleyes:

Den kan likne en Hurricane hvis man ser bort fra enkelte detaljer som den runde vindskjermen, sidekanten fra vindskjermen mot akter og den skre toppen ved akterspeilet. Har du undersøkt nærmere om den kan være "fikset" på?

Har selv hatt en Hurricane 470 for 15 år siden og den likner hvis man ser bort fra nevnte detaljer. På en annen side tilsvarer ikke 470 17 fot. Med 30,48 cm pr fot er en 470 15,5 fot. Har du målt båten? Tror ikke Hurricane produserte 17 fot, så hvis oppgitt lengde er korrekt kan du utelukke Hurricane og Shakespeare som Querty skriver.

Redigert av rogdov (see edit history)

Har selv hatt en Hurricane 470 for 15 år siden og den likner hvis man ser bort fra nevnte detaljer.

Det eneste den båten har til felles med en Hurrycane 470 må vel være at det er en spiss V-bunnsbåt beregnet på påhengsmotor. Skroglinjene og steppa er anneledes, dekket er annerledes, vindskjerm, akterdekk, you name it...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...