Superkul Startet 9.August.2010 Del på Facebook Startet 9.August.2010 ja du leser riktig ...... vær gang jeg setter i ledningen og skal kjøre har garminen min glemt innsillingene det kan umulig være riktig og måtte gå gjennom alt for vær tur??? sliter litt med innstalering av innvendige trandusern - skal den rørbettan med grader etc være tørr innvendig eller må jeg fylle den med lim og?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Benji Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 vær gang jeg setter i ledningen og skal kjøre har garminen min glemt innsillingene det kan umulig være riktig og måtte gå gjennom alt for vær tur??? sliter litt med innstalering av innvendige trandusern - skal den rørbettan med grader etc være tørr innvendig eller må jeg fylle den med lim og?? Høres litt "søkt" ut. Har hatt min i 3 år, og ingen problem. Mulig dumt forslag, men er den rett kopplet? (dumt ?) Hva med å stille den tilbake til fabrikkinstillinger igjen, eller er det det den gjør? Hva med å ta ut kartbrikken, og sette den inn igjen, om den har noe med det å gjøre? Ta den med til loklae forhandler, Garmin har ett bra nett og vel en god servicinstilling. Litt usikker på hva du mener med den "rørbetan", men om du har innvendig svinnger så skal den ha olje i monteringshuset/holderen, den klarer ikke å sende signaler gjennom luft, må ha væske. Kansje ikke mye til hjelp, men... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Superkul Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 joda - da skjønner jeg mere med ekkoloddet - lime på ringen og fylle med olje og skru til toppen - derfor det også fulgte med oring til denne men det at den ikke husker innstillingene er rart - har prøvd å stenge av strøm uten å slå av app- stille tilbake til fab.inns. men ikke noe hjelper hmmmmm....... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 ingen som gar garmin kart/ekkolodd og vet noe om dette???? har lest bruksanvisning og brukerman så jeg er våt i øyet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 er det ingen som har garmin 5xx og vet om hvordan jeg blir kvitt problemet??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
KaRsK Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) jeg har samme plotter , men ikke problemer. kan tenke meg at det er feilkobling ,husker ikke i farten om den trenger konstant+ for minne sin del. hvis det ikke er det , så må du levere den inn der du kjøpte den vil jeg tro hvis en er nyinnkjøpt så får du sikkert ny av forhandler meen gang . Redigert 10.August.2010 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 kan tenke meg at det er feilkobling ,husker ikke i farten om den trenger konstant+ for minne sin del. min husker alt, den demonteres når vi forlater båten og er uten tilkopling da. Så enten feilkopling et eller annet sted (men hva skulle det være...) eller en funksjonsfeil (reklamasjonssak iflg kjøpsloven) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
motor Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Den trenger ikke konstant strøm til minnet. Dumt spørsmål, men er du ikke i simulatormodus? Har en slik selv og det har aldri vært noe problem å få den til å huske innstillingene. Når du velger eksempelvis dybde i meter istedet for fot. Slår av apparatet og setter det på igjen huskes dette av apparatet. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Du bør fylle svingeren din med propylenglycol i stedet for olje. Mindre søl hvis du får lekkasje og ikke er det giftig. Dette er hva Airmar som produserer disse svingere nå anbefaler brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) hele stasen kjøpte jeg av en som handlet den i statene så det kan bli kronglete å levere inn?? ( var ny i eske og ubrukt) feilkobling tviler jeg på - er jo bare en + og en minus litt av meningen med denne var jo netopp og ta med - ikke så er det brått noen andre som gjør det vel Redigert 10.August.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jørn Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Det er ikke et lite batteri som husker innstillingen på den da, og at batteriet må byttes? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2010 vet ikke har ikke sett no eller lest no om det Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Benji Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Det er ikke et lite batteri som husker innstillingen på den da, og at batteriet må byttes? God forslag, men desverre, ikke minnebatteri på denne. Forslag lenger oppe om simelatormodus bør du sjekke Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
mikkel Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Jeg kjøpte også min 525S i USA for ca 2 år siden. Den virket 3 ganger, hvorpå den rett og slett døde. Så den ble sendt til England som en reklamasjon (hadde heldigvis tegnet world wide garanti), det gikk en liten uke ogvips hadde jeg en flett ny GPS i stedet. Den har jeg ikke hatt noe problemer med (bank i bordet), selv om jeg kobler den av og tar med hjem etter hver tur. Kan jo være at det har vært en serie med "mandags-gps'er" som har blitt laget? Har dessuten investert i innvendig svinger, denne har jeg bare en liten ting å utsette på: Når dybden passerer det svingeren klarer å måle (påstår den i alle fall ) - litt over 300 meter dypt - så klarer den ikke å "ta seg inn" når jeg kommer inn på grunnere vann igjen. Må da slå den av og på. Bortsett fra det - veldig godt fornøyd. Mvh. Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2010 er nok ikke simulatormodus - har brukt det flere ganger og stillt inn div innstillinger men virker som den bare glemmer det Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
motor Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Prøv å oppdater softwaren. Lastes inn på sd brikke via pcèn hjemme. er enkelt og fort gjort. Siste versjon ligger på nettet til garmin/belanor. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 Ringte garmin/belanor i går og det ER visst et internbateri der som kan være gåent jeg skrudde opp nyskjerrig som jeg er men fant ikke noe som lignet batteri så da blir det sendt dit og sjekket kan vel ikke koste skjorta (håper jeg) skal få ordnet med oppdatering også Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 fyllte ut et sånn serviceskjema di måtte ha for og få vite hvor jeg skulle levere det eller sende det for rep/service - dvs bytte interbatteri?? så får jeg tilsvar på at di utfører kun service og rep på aparater som er handlet i norge er det mulig?????? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Det kan bare være at den ikke har fått lade lenge nok til å huske innstillinger. intern batterier må ha X-volt på seg for å huske alle innstillinger Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 (redigert) Høres mest fornuftig ut at du prøver å la apparatet stå tilkpolet og påslått ei tid før det konkluderes med defekt internbatteri. Prøv med et døgn.. Redigert 24.August.2010 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 oki det skal jeg prøve først ergelig svar av di på belanor da tusen takk for tips - trodde det tok så lite strøm at det evnt holdt i mnd vis Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 RAM-minne og flash-minne er VELDIG kresne på hvor mye spenning de skal ha! Når du får den tilbake fra reparasjon, la den stå tilkoblet 12 volt ett par døgn, bare for å få nok spenning. Det kan hjelpe å ha en "mascot" powersupply som du kobler til, hvis du ikke kan la plottern stå i båten. Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2010 jeg må nok prøve å lade den for di reparer og har service kun på det som er kjøpt i norge for en service ............ Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Det er nok problemet skal du se Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.