Jump to content

problemer med å lagre innstillinger garmin 525s

Superkul

Recommended Posts

vær gang jeg setter i ledningen og skal kjøre har garminen min glemt innsillingene

det kan umulig være riktig og måtte gå gjennom alt for vær tur???

sliter litt med innstalering av innvendige trandusern - skal den rørbettan med grader etc være tørr innvendig eller må jeg fylle den med lim og??

Høres litt "søkt" ut.

Har hatt min i 3 år, og ingen problem. Mulig dumt forslag, men er den rett kopplet? (dumt ?) Hva med å stille den tilbake til fabrikkinstillinger igjen, eller er det det den gjør?

Hva med å ta ut kartbrikken, og sette den inn igjen, om den har noe med det å gjøre?

Ta den med til loklae forhandler, Garmin har ett bra nett og vel en god servicinstilling.

Litt usikker på hva du mener med den "rørbetan", men om du har innvendig svinnger så skal den ha olje i monteringshuset/holderen, den klarer ikke å sende signaler gjennom luft, må ha væske.

Kansje ikke mye til hjelp, men...

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

kan tenke meg at det er feilkobling ,husker ikke i farten om den trenger konstant+ for minne sin del.

min husker alt, den demonteres når vi forlater båten og er uten tilkopling da. Så enten feilkopling et eller annet sted (men hva skulle det være...) eller en funksjonsfeil (reklamasjonssak iflg kjøpsloven)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

hele stasen kjøpte jeg av en som handlet den i statene så det kan bli kronglete å levere inn?? ( var ny i eske og ubrukt)

feilkobling tviler jeg på - er jo bare en + og en minus :giggle:

litt av meningen med denne var jo netopp og ta med - ikke så er det brått noen andre som gjør det vel

Redigert av Jarle B (see edit history)

Jeg kjøpte også min 525S i USA for ca 2 år siden. Den virket 3 ganger, hvorpå den rett og slett døde. Så den ble sendt til England som en reklamasjon (hadde heldigvis tegnet world wide garanti), det gikk en liten uke ogvips hadde jeg en flett ny GPS i stedet. Den har jeg ikke hatt noe problemer med (bank i bordet), selv om jeg kobler den av og tar med hjem etter hver tur. Kan jo være at det har vært en serie med "mandags-gps'er" som har blitt laget?

Har dessuten investert i innvendig svinger, denne har jeg bare en liten ting å utsette på: Når dybden passerer det svingeren klarer å måle (påstår den i alle fall :rolleyes: ) - litt over 300 meter dypt - så klarer den ikke å "ta seg inn" når jeg kommer inn på grunnere vann igjen. Må da slå den av og på. Bortsett fra det - veldig godt fornøyd.

Mvh.

Mikkel

• 2 uker senere...
Guest Kaptein Fredrik

RAM-minne og flash-minne er VELDIG kresne på hvor mye spenning de skal ha! Når du får den tilbake fra reparasjon, la den stå tilkoblet 12 volt ett par døgn, bare for å få nok spenning. Det kan hjelpe å ha en "mascot" powersupply som du kobler til, hvis du ikke kan la plottern stå i båten.

Mvh

Fredrik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...