Jump to content

Boblehavn i vinter - trenger man strøm?

DIONE OSLO

Recommended Posts

Det er heldigvis fortsatt mye igjen av sommeren, men jeg må ta et valg om jeg skal ha strøm i boblehavna i vinter. Strømmen er veldig dyr, så jeg lurer på hvor nødvendig det er med tilgang til strøm? Jeg har en 2009 modell Beneteau 34 fot seilbåt som jeg vil dekke til med presenning. Ellers vanlig vinterkonservering på motor og båt. Puter/madrasser kan jeg evt. ta med hjem for lagring. Jeg bor i nærheten av havna og vil gjennom vinteren jevnlig sjekke båten.

Med riktig lufting ombord, så blir det tørt inne i båten gjennom vinteren. Jeg har aldri tatt med puter, klær etc., og det holder seg tørt. Jeg har hatt båt liggende ute i mange år uten å gjøre annet enn å dra ombord en skjøteledning nå og da for å lade batteriene. Vanlig konservering slik at man hindrer frostsprenging er naturligvis en fordel. Men jeg har også ligget ute uten å foreta dette på godt isolert båt. Her spiller naturligvis lokale forhold inn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...