DIONE OSLO Startet 10.August.2010 Del på Facebook Startet 10.August.2010 Det er heldigvis fortsatt mye igjen av sommeren, men jeg må ta et valg om jeg skal ha strøm i boblehavna i vinter. Strømmen er veldig dyr, så jeg lurer på hvor nødvendig det er med tilgang til strøm? Jeg har en 2009 modell Beneteau 34 fot seilbåt som jeg vil dekke til med presenning. Ellers vanlig vinterkonservering på motor og båt. Puter/madrasser kan jeg evt. ta med hjem for lagring. Jeg bor i nærheten av havna og vil gjennom vinteren jevnlig sjekke båten. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Nei trenger ikke strøm. Ta hjem ting som du nevner, gå innom med jevne mellomrom. Sørg for at det er lufting ombord. Har hatt båten/e ute de siste 15 årene, og aldri hatt problem, men krever litt ekstra innsats/kontroll på vinteren, men synes nå det er en del av sjarmen også da. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Hulda Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Med riktig lufting ombord, så blir det tørt inne i båten gjennom vinteren. Jeg har aldri tatt med puter, klær etc., og det holder seg tørt. Jeg har hatt båt liggende ute i mange år uten å gjøre annet enn å dra ombord en skjøteledning nå og da for å lade batteriene. Vanlig konservering slik at man hindrer frostsprenging er naturligvis en fordel. Men jeg har også ligget ute uten å foreta dette på godt isolert båt. Her spiller naturligvis lokale forhold inn. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Husk også ferskvannsystem. Fort gjort å glemme et blandebatteri,dusj ute eller varmtvannstank. Pumpe til å gummibåt er fin til slikt. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Dei fleste som ligg i boblehamna her ligg utan straum heile vinteren. Så lenge ein ikkje har noko som kan verte frostsprengt om bord, er det nok ingen fare. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.