jansentry Startet 10.August.2010 Link til dette innlegget Startet 10.August.2010 overtok denne båten i sommer, finner ingen merker som forteller meg produsent eller modell?? Er det tilfeldigvis noen som klarer dette?? Sitér dette innlegget Link to post
rogdov Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Kan det være en gammel Cresent? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Herlig motor :-) kan det være en 58-60 mod 18hk Evinrude? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mossmann Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Snasen motor hvertfall! 55-58 mod. tror jeg den er... Drømmemotor for "Honduras"! Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
OnkelDonald Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Ligner en Herwa 16 fot, men litt annerledes i vindskjermen Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Honduras Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 55-58 mod. tror jeg den er... Drømmemotor for "Honduras"! :yesnod: Ser ut som en -58 pga mengen offwhite. 55-57 er det mere rødt på. Har sendt ham en IM, så nå krysser jeg bare fingerene for at han ikke får den til å gå... :eek: Neida, bare kødder Har fått tak i en tilsvarende motor, men den har feil undervannshus, så hvis noen snubler over en rubinrød Johnson 18Hk er jeg fremdeles på hugget Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jansentry Svart 11.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Motoren har en ganske brukbar arbeids historie bak seg, den ble kjøpt i canada i 1957, der gikk den i mange år da dens norske eier jobbet som tømmerhogger i canadiske skoger, den ble i 1962 eller 63 tatt inn til norge og gikk sporadisk frem til 1984, da ble den satt gjemt og glemt i boden sammen med båten. den så først dagens lys mandag for en uke siden. skulle gjerne visst hva slags båt som jeg fikk med, den er 15 fot lang, jeg mistenker den for å være rana15 sport, men har ikke lykkes å få dette bekreftet, er det noen som har brosjyrer, annen dokumentasjon som kan bekrefte dette??????? takker for all hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 (redigert) Måtte sjekke en gang til, og selvsagt stemmer -57 bedre. My bad.. 1955-56 var motoren på 15hk, men samme fargeskjema som din 1957 kom den som 18hk (ny forgasser) og mer rød enn hvit på dekselet Noen som har ett par vannski av denne typen liggende? Da skulle jeg laget meg en krommet vannskiholder på dekket 1958: Mer hvit enn rød. 1959: Helt nytt design på dekselet. Nå ble motorene helt hvite, fram til 69 hvor de kom med hvitt deksel og mørk grønn stamme. Redigert 11.August.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.