Jump to content

elwaro 9000


jan

Recommended Posts

Har nettopp solgt båt,går derfor som noen andre her inne og sonderer etter ny bruktbåt..Blitt mer og mer bevisst på hva slags løsninger mm.båten skal ha,følgelig har jeg kikka på  elwaro 9000.vet ikke om nettopp den er den rette,men syns den er fin med mange gode løsninger..men er en 165hk.volvo penta nok motor i denne båten?blir den tung..noen med erfaringer?andre ting som en må kikke etter på en sånn båt...pluss og minus?  :wink:

 

jan

Link to post
Share on other sites

Joda Ingar,  det gikk veldig greit. ble noe forsinkelser pga lang uttørking pga Divicell. Men jeg fikk kjørt båten hjem fra Kragerø sist lørdag.

 

Det virker som om Elwaro i utgangspunktet støpte  9000 skrogene beregnet for hekkagregat. Når da noen spør etter modell med strak aksel, så skjærer de ut ett stykke av bunnen akterut og setter inn et formstøpt stykke med "kjøl".  Det var hvor orginalskrog og kjølpåstøp er støpt sammen at  min Elwaro fikk sprekkdannelser da kjøljernet slo nedi moderjord.

 

Det de gjorde hos båtservice i Kragerø, var å slipe ned både utvendig og innvendig, og for å forsterke dette svake punktet la de på 6 lag utvendig og 6 lag innvendig totalt 12 lag. Dette er ifølge dem. 8 lag mer en hva som var orginalt. så jeg har vel forhåpentligvis nå den mest solide Elwaro 9000 med strak aksel på markedet.

 

Så ble det ny propell, propellaksel,sjekk av gearkasse, ny rorgjennomføring. så noe som virket som et "lite" dunk ble en omfattende greie

 

En possitiv erfaring med Båtservice v/Stig,  i Kragerø. Hvor hjelp og service har vært upåklaglig.

 

For første gang i midt 46 år lange liv har jeg nå også benyttet meg av ett forsikringselskap.

Norske sjø har ikke lagt ett eneste skjær i sjøen, alt har gått helt smertefritt.  Også en positiv erfaring fra en som har hørt at "forsikringselskaper er hygglige så lenge du betaler, men umulige når du skal ha noe tilbake".

 

 

mvh

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Forsto på Stig hos Båtservice at svakheten var i "sammenstøpingen", så den svakheten er vel antagligvis ikke på båter med hekkagregat.

 

Litt dårlig timing og OT  kanskje, men jeg har lagt Mariell ut for salg.

At vi skulle selge Mariell i høst, ble bestemt på vårparten, og har ingen ting med reprasjonen å gjøre. jeg vet at jeg nå selger en sterkere båt en hva jeg hadde. Men det er endel mulige kjøpere som blir skeptisk når jeg nevner at båten har hatt skrogskade.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...