Jump to content

Trenger hjelp/tips til å bygge tenningsanlegg på sleipner 7-9hk


Brodern

Recommended Posts

Nå har jeg omtrent gitt opp jakta på magnet til sleipneren i snekka mi, så da blir neste skritt å lage en.

 

Jeg vet det er å få kjøpt, men jeg kan gjerne lage den selv å spare litt kroner. Og så er det jo litt kult å gjøre noe slikt.

 

Jeg har en fordeler (4sylindra)og coil og pluggledninger selvfølglig, og et batteri (100ah) Det er vel i hovedsak det jeg trenger. + litt ledninger og sånt da.

 

 

Tegninga på en tilkoblingsrekkefølge har jeg sett på forumet, så den finner jeg nok igjen.

 

Men er det egentlig så enkelt som dette : kobler coil til fordeler som på tegninga (som jeg finner etterpå) og fordeler kobles til utgående aksel på motoren (lager feste/krybbe til fordeleren) og den må selvfølgelig times opp så rotoren treffer riktige kontaktpunkter i lokket i henhold til hvilket stempel som er på topp.

 

Er det hele greia ? Er det så lett ?

 

Tar mer enn gjerne imot tips og råd og alt som er :) Snekke har jeg ikke greie på :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...