Volvomekanikeren Startet 12.August.2010 Del på Facebook Startet 12.August.2010 Hei Jeg hadde en tråd tidligere ang dette, men det er en stund siden, og jeg lurer på om reglene kan ha endret Jeg har båt under 8 meter, og har under 25 hk! Er født etter 1980. Trenger jeg beviset for og føre denne båten? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
snus9999 Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Nei du trenger ikke båtførerbevis Du kan kjøre maxs 8 meter og 25 hk! Leste det i avisen her om dagen Er du født etter 1.1.1980 og skal føre fritidsbåt med lengde over 8 meter eller som har motor med effekt mer enn 25 HK, da må du fra 1. mai 2010 ha båtførerbevis. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2010 Okey, så då kan jeg bare få besøk av onkel politi altså! Så ett spørsmål til. Da jeg omregistrerte båten ifjord, sto det en annen motor ombord (Yanmar ysb12 g) Så på Båtkortet, er denne motoren anngitt. Kan jeg få trøbbel med dette? Hva bør jeg gjøre? Kan jeg få nytt kort gratis? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
alidal Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Her er reglene... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 (redigert) Det er ikke registreringsplikt for fritidsbåter i Norge. Derfor behøver du ikke vise noe båtkort til politiet eller andre (men greit om du gjør det likevel, bør jo være samarbeidsvillig). Det er derfor heller ikke noe krav om at båtkortet må oppdateres. Ellers foreslår jeg: Avlegg båtprøven snarest. Jeg er 100% sikker på at vanskelighetsgraden og prisen vil øke etter hvert. Foreløpig er det ganske enkelt (og billig). Det kan jo hende at du ønsker å føre større båt etter hvert .... Redigert 12.August.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Hva bør jeg gjøre? Kan jeg få nytt kort gratis? Ring småbåtregisteret, så sender de deg et skjema for registreing av motorbytte. Du fyller ut dette, og legger ved kopi av kvittering på motoren du kjøpte. Så er det bare å sende inn, og vente på nytt kort i posten. Der minnet du meg forresten på at jeg må gjøre det samme... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2010 Ellers foreslår jeg: Avlegg båtprøven snarest. Det er helt sant, må få slite meg i nakkehårene, og komme meg og ta den.... Selvom jeg har alt for mye og gjøre no, så begynner jo skolen den 18. august, det blir jo knall! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sveini 95 Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Nei du trenger ikke båtførerbevis Du kan kjøre maxs 8 meter og 25 hk! Leste det i avisen her om dagen Er du født etter 1.1.1980 og skal føre fritidsbåt med lengde over 8 meter eller som har motor med effekt mer enn 25 HK, da må du fra 1. mai 2010 ha båtførerbevis. FØLG MED I TIMEN! For det er IKKE reglene i norge. hvis han er over 16 år så stemmer de men er han under så kan han bare kjøre en båt som er under 8 meter og ikke går fortere en 10 kn og ikke har støre motor en 10hk Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Hvis du sjekker profilen til Sjømann.22, så vil du se at han fylte 16 år den 23. juli iår. Svaret fra snus9999 er derfor korrekt i forhold til trådstarter. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2010 Er 16 år, så har dermed lov og kjøre snekken altså! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
snus9999 Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 FØLG MED I TIMEN! For det er IKKE reglene i norge. hvis han er over 16 år så stemmer de men er han under så kan han bare kjøre en båt som er under 8 meter og ikke går fortere en 10 kn og ikke har støre motor en 10hk FØLG MED I TIMEN??? Snakker du om? Gutten er 16 år. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Gutten er 16 år. Og hvor i denne tråden opplyste han om det da? Greit at dere som kjenner hverandre og dykker inn i hverandres profiler kjenner alder på hverandre. Når han stiller ett spørsmål i en tråd får han svar ut i fra de opplysningene han gir. Det eneste som blir oppgitt vedrørende alder er at han er født etter 1980. Da er svaret fra snus9999 korrekt, dog under forutsetning av at fører har fylt 16 år. Dette påpeker Sveini95 hvor han sier at ditt svar er feil medmindre gutten er 16 år. Trådene på BP har stor nytt fordi mange kan lure på det samme spørsmålet som Sjømann. Da er det viktig at man svarer korrekt. Ditt svar var noe feil i forhold til regelverket, men korrekt ift Sjømann. Sveini95 rettet opp feilen din i forhold til regelverket. Ikke noe å hisse seg opp over Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
snus9999 Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 (redigert) Nei men jeg svarte ut i fra på tråden hanes! gutten er 16 år det står i profilen, også sa han det selv i tråden! Så jeg svarte ut i fra tråden hanes! Så da regna jeg med at han er 16 år eller eldre...... Så dessverre jeg trenger ikke og følge med i timen Redigert 13.August.2010 av snus9999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Nå er dere barnslige her. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 Alle kan si og gjøre feil, ikke noe og hisse seg opp for! Takk for hjelpen folkens Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Honduras Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Takk for hjelpen folkens Nå, akkurat har du vel fortsatt ikke lov til enda.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 Hehe, Brus vettu! Du e meg en god en du Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.