Jump to content

Er det vanskelig å få plass i Tønsberg Gjestehavn?

Key Freak

Recommended Posts

Vi vurderer en tur til Tønsberg førstkommende helg. Kanskje fredag godt utpå kvelden, men mest trolig lørdag formiddag. Er det kurant å få seg gjesteplass i havna der nå, eller fylles det fremdeles fort opp i helgene? Det er jo ikke kjempevarmt, skolen starter snart osv. osv. Noen med erfaringer?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Kan bare snakke for ferieperioden, vi kom ca ved 13 tiden på en fredag og det var et par plasser ledig da. Dette til tross for at det var konsert med Postgirobygget der. Så jeg vil tro det er ledige plasser. Best er jo å komme ved formiddagen når de som har overnattet skal dra igjen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Best er jo å komme ved formiddagen når de som har overnattet skal dra igjen.

Det var det som slo meg også. Kanskje best å overnatte et annet sted på fredagen. Jeg spør fordi jeg skal gjøre en jobb i Tønsberg lørdag kveld. Kan dermed ikke gamble så veldig på dette.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

De som kommer til Tønsberg for å feste legger seg som regel på brygga fremfor alle utestedene. Der nytter det ikke å forvente at man skal kunne sove så veldig mye. Gjestehavnen lengre bort har masse plass, og der skal det være stille kl 23. Vil tro at det ikke skulle være noe problem å få plass der utover nå.

Fremdeles er det jo faktisk litt trafikk ut av kanalen ved broåpninger. Får høre med "Tine IV", synes jeg så de tøffe forbi kontorvinduet her for 40 minutter siden. :smiley:

Ser at du er fra Akershus.

Da er jo et annet moment også broåpninga.

Ja, jeg kjenner til den problemstillingen. Båten ligger i Drammen, men det kan uansett bli knapt med tid for oss på fredag. Vi har ligget i Tønsberg før, og alltid i gjestehavna lengst nord. Festbrygga er ikke noe for oss... :cheers_wine:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...