Key Freak Startet 12.August.2010 Link til dette innlegget Startet 12.August.2010 Vi vurderer en tur til Tønsberg førstkommende helg. Kanskje fredag godt utpå kvelden, men mest trolig lørdag formiddag. Er det kurant å få seg gjesteplass i havna der nå, eller fylles det fremdeles fort opp i helgene? Det er jo ikke kjempevarmt, skolen starter snart osv. osv. Noen med erfaringer? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Polarn Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Kan bare snakke for ferieperioden, vi kom ca ved 13 tiden på en fredag og det var et par plasser ledig da. Dette til tross for at det var konsert med Postgirobygget der. Så jeg vil tro det er ledige plasser. Best er jo å komme ved formiddagen når de som har overnattet skal dra igjen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Worry II Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Jeg tror ikke det er noe problem ! Har sett hvor mange båter det egentlig er plass til i havna der. Mange muligheter nord i havna, inkludert å ligge på dregg mot land (i tilfelle fulle båser)! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Best er jo å komme ved formiddagen når de som har overnattet skal dra igjen. Det var det som slo meg også. Kanskje best å overnatte et annet sted på fredagen. Jeg spør fordi jeg skal gjøre en jobb i Tønsberg lørdag kveld. Kan dermed ikke gamble så veldig på dette. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
@ArneO Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 De som kommer til Tønsberg for å feste legger seg som regel på brygga fremfor alle utestedene. Der nytter det ikke å forvente at man skal kunne sove så veldig mye. Gjestehavnen lengre bort har masse plass, og der skal det være stille kl 23. Vil tro at det ikke skulle være noe problem å få plass der utover nå. Fremdeles er det jo faktisk litt trafikk ut av kanalen ved broåpninger. Får høre med "Tine IV", synes jeg så de tøffe forbi kontorvinduet her for 40 minutter siden. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
@ArneO Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Ser at du er fra Akershus. Da er jo et annet moment også broåpninga. Siste broåpning er kl 20:00, ellers må du helt rundt Nøtterøy. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Compromise Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Mer om broåpningstider finner du på baatavisa.no Sitér dette innlegget /per Link to post
Key Freak Svart 12.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Ser at du er fra Akershus. Da er jo et annet moment også broåpninga. Ja, jeg kjenner til den problemstillingen. Båten ligger i Drammen, men det kan uansett bli knapt med tid for oss på fredag. Vi har ligget i Tønsberg før, og alltid i gjestehavna lengst nord. Festbrygga er ikke noe for oss... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Compromise Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Er det noen som vet ca hvor lang tid man bruker fra f.eks. Vestre Bolærne til Tønsberg hvis man må gå rundt Nøtterøy (med en fart på 7- 8 knop)? Sitér dette innlegget /per Link to post
Worry II Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Er det noen som vet ca hvor lang tid man bruker Wild guess, 1 time og 15 min ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Vi gikk fra Ø. Bolærne til Tønsberg via Vrengensundet i sommer, i kosefart hele veien (7-8 knop). Jeg husker ikke akkurat hvor lang tid vi brukte, men det var mer enn 1 time og 15 minutter. Jeg har det i loggen i båten.... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Ja, ser det..tar nok noe lenger tid ! Men koselig rundt der, da ! Har ikke mye bedre å bruke en time til på ;-) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Det er 15 nautiske mil, så det tar vel nøyaktig 2 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Var i Tønsberg forrige lørdag. Kom ved broåpning 12.05, og da var det mye ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Det var massevis av plasser da vi ankom Tønsberg lørdag ved broåpning kl. 12.05. Vi lå helt nord i havna, og det ble aldri fullt til tross for knallvær. Foran restaurantene var det derimot nokså fullt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Astor Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Vi lå i Tønsberg gjestehavn i fjor ved disse tider og det var romslig med plasser. Vi drar nedover neste helg også. En fin tradisjon i en koslig gjestehavn. Fredag formiddag kom en havnebåt og spylte bryggene rene for fugleskitt. Topp service! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
OT-flyktning Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Kommer i skrivende stund fra Tønsberg. Masse plass. Men fra idag er sesongen slutt, kiosken stengt, dusjene stengt bortsett fra HC-dusj. Likevel en bra plass. Bare at det er et sånt herk å komme inn den lange veien, broene osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.