Jump to content

Ny motor på 11 fots RIB VS ny båt


woodss

Recommended Posts

Hei! Tiden er kommet fr enten ny motor eller ny båt til neste år. Jeg var i utgangspunktet innstilt på å kjøpe ny båt til neste år, men har innsett at det kanskje blir litt for kostbart. Jeg har lyst på en større båt, hvor det kan være mulig å sove over. Båten skal også være en litt typisk vannski/wakeboard båt hvis dere skjønner hva jeg mener. Derfor har jeg sett på Bayliner capri og diverse bowridere. De billigste går vel for rundt 65-70000, noe som ikke er så langt fra hvor budsjettet mitt ligger. Men dessverre er også disse båtene da ganske gamle, og det er jeg litt skeptisk til. Hvertfall når det gjelder eldre innenbordsmotorer.

 

For øyeblikket har jeg en Avon rover rib 340 med 9,9 (15) HK. Denne er jeg veldig fornøyd med, og er en båt jeg har blitt utrolig glad i. Men kunne gjerne tenke meg noe som hadde litt mer kapasitet i forhold til antall passasjerer og motorkraft. Båten er registrert for 5 personer og maks 25 HK. Derfor har jeg i det siste tenkt på å kjøpe meg en ny motor til min nåværende båt, en 25 Hester. Da vil jeg få mer kraft og da blir det litt lettere å ta med seg flere passasjerer. Evinrude e-tec tror jeg hadde vært en ypperlig motor. Fordi den er en to takter , men har også mange av egenskapene til en 4 takter. Pga at det jeg trenger i motoren er at den er repsonsiv og aggresiv.

 

Men hva ville du gjort i mitt sted? Ville du valgt å selge Riben og så kjøpe en eldre men større båt? Eller beholde Riben og kjøpe en større motor til denne?

 

Om jeg velger det ene eller det andre er ennå uvisst. Men om dere kunne kommet med forslag og løsninger på begge disse alternativene hadde det vært strålende. Jeg tenker da på: Valg nummer 1: Ny båt, til rundt 60000-75000kr, må gjøre godt over 30 knop, ha godt med plass. Valg nummer 2: Ny motor til Riben, hva slags motor, elektrisk tilt, batteri, stereo (tenkte jeg skulle koste på båten min stereo om jeg går for dette alternativet.)

 

Om dere har andre forslag en de jeg nå har nevnt, er det bare å komme med dem! Det setter jeg stor pris på:)

 

Takk for at du tok deg tid til å lese og gjøre deg opp en mening om dette!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...