KSE Startet 12.August.2010 Del på Facebook Startet 12.August.2010 Vurderer å importere brukt motorbåt fra utlandet. Et alternativ kunne være å kjøpe en OK båt med slitne bensinere, og ta den inn uten motorer. For så å sette inn nyere diesel her hjemme. Hvordan blir det da med CE bestemmelser, må båt og/eller motorinstallasjon CE-merkes på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 12.August.2010 Del på Facebook Svart 12.August.2010 Hei Motorene må være CE-merket/testet. Skroget er det firma som selger/ordner CE merking på. Søk på andre tråder her. Mye enklere er å importere båt tatt i bruk i EU/Eøs før kravet kom 1998 (tror jeg). Søk på forsktift på Google. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 OK, takk. Båten jeg har sett på er fra 1993. Så da er det ikke krav til CE-merking? Den ligger i Frankrike, med fransk flagg. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 nei grensen for ce merking er etter 1996 det er jo også mulig og betale hk avgift på motorene ikke mange penger det Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 Kan betale ja, hvis det er diesel. Men betaler ikke en krone i avgift for gammel bensiner... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Den ligger i Frankrike, med fransk flagg. Det viktigste er om den er produsert innenfor/utenfor EU/EØS området eller at den er solgt innenfor dette området før CE merking ble innført og at der finns dokumenter som viser dette. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.