Jump to content

Farvel Risør, heisann Sandvika (Oslofjorden)

wilma

Recommended Posts

Ibiza'en er flyttet, hytta i Risør skal selges. Til fordel for hytte i Trysil! Jada, fra sjø til fjell! Men har i hvertfall fortsatt tilgang til blåmyra. Men hvordan blir det nå? Er jo vant til å kunne reise til Arendal på offshore race, eller kogge regatta i Kragerø. For ikke å snakke om skjærgården utenfor Risør. Hva gjør jeg nå, hvordan koser man seg i indre oslofjord? Noen av dere som ferdes i disse farvann som kan komme med noe tips. Har allerede anskaffet båtsportkart i A serien, så hjelp meg å utnytte de fine helgene fremover.....

Redigert av wilma (see edit history)

Du kan jo fortsatt nyte Risør og Kragerø, det er vått mellom Oslo og de stedene :diving:

Indre Oslofjord er en fin plass for båtliv synes nå jeg. Cruise rundt i skjærgården i Bærum, mange fine øyer og bukter. Samme gjelder Ormøya og området rundt på andre siden av fjorden. Lunsj på Cafeen på Hovedøya, Oscarsborg eller Holmen Fjordhotell.

Leke på bølgene til ferger og cruiseskip. Skli gjennom middagsbukta og se og bli sett, ligge på svai i Sandspollen, "sørlands"-idyll i Drøbak osv. osv. Nok å ta seg til i Oslofjorden :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Fra himmel til helvette har jeg hørt noen si.

Det blir vel ikke helt det samme i den sure oslofjorden kontra det blide Sørland...

Er nok enig med deg om at Sørlandet er noe for seg selv. Men man kan da ha det fint i den "sure" Oslofjorden også. Det handler vel om å gjøre det beste ut av det. Vi har da masse flotte bukter og viker. Flotte holmer og skjær. Tilgang på alt fra shopping på Aker Brygge eller Drøbak. Skjermede uthavner eller moderne gjestehavner med alle fasilliteter. Selvsag er det ofte trangt om plassen, men sett i forhold til mange andre steder langs vår kyst er ikke indre Oslofjord noen "sur" fjord. Det handler om å gjøre seg kjent. Med en litt rask båt er Hvaler eller Tønnsbergfjorden godt innen rekkevidde for en helg. Perlene ligger der. Det er bare å finne de.

Så velkommen til vår lille fjord wilma. Du vil nok finne deg til rette om du prøver.

Synes egentlig det er overraskende mange fine steder å dra til i Indre Oslofjord, kan både fiske, bade og plukke/koke friske blåskjell, men tror jeg skal holde disse hemmelighetene for meg selv og de mange andre som også har funnet disse stedene. Men når min kone sier Hjelp!, så vet jeg hva hun mener!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...