Gromling70 Startet 13.August.2010 Del på Facebook Startet 13.August.2010 I forbindelse med at jeg skal selge båten har jeg filmet oppstart av motoren og en liten kjøretur. En interessent lurer på om "kakkelyden" er tegn på slitasje, og mener det ikke skal være sånn lyd. Noen som kan uttale seg om dette? Se video: Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Det minner om slark i tennplata som ligger under svinghjulet. Ta av dekslet og se på den plata som dreier rundt når du gir gass, start motorn ok legg en finger under plata og dytt hart opp og se om det blir borte da . Vist det er det er det noen plast foringer som kan byttes under svinghjulet. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 (redigert) Skal forsøke å gjøre det du foreslår Bernt. Litt skeptisk til å legge fingen under platen som går rundt, men skal se om det går. Jeg syns egentlig motoren går helt greit. Lyden er verre på filmen enn i virkeligheten. Det var en potensiell kjøper som spurte. Takk for svar. Og om noen har andre meninger så si gjerne ifra. Redigert 13.August.2010 av Gromling70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Må jo offre litt da Nei plata beveger seg bare litt når du gir gass, men svinghjulet går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.August.2010 Del på Facebook Svart 14.August.2010 høres noe "raklete" ut i den første videoen ja, men kan vel også være lyden på kameraet som gjør å det høres værre ut...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gromling70 Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 Prøvde å gjøre som du sa bernt. Men fant ikke noe "plate" under svinghjulet. Prøvde å presse opp det som var under der. Men det hjalp ikke. Ivar: kameraet gjør at lyden høres mye verre ut ja. Filmet med iphone. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 Noe på dette bildet jeg skulle ha presset oppover? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.