Jump to content

Sjarken min Tresfjord 25


Tresfjord25

Recommended Posts

Hei ,e helt ny her på forumet å syns det va interesant å se litt på båter ,prosjekt å problema som blir løst :wink: her har dere bilder av min båt ,en Tresfjord 25 me aluminiums bakke å styrhus ,det er en 22hk sabb i den, å har pusset den opp etter svært dårlig velikehold av forje eier :smiley: har forøvrig åsså ei 24 fots Skorgenes snekke fra 1970 som var prosjekt men bare er blitt stående pga mangel på tid ,det er 18hk sabb i den :smiley

11082010496.jpg

 

 

 

11082010497.jpg

Redigert av Tresfjord25 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det :smiley: Nei det e ikkje selvlensende dekk i den ,har vurdert å bygge det men e jo litt av sjarmen på disse sjarkene att det ikke e :yesnod: Ja e tørr eksos som kommer opp bak på rorhus veggen ,men trur det bi våt eksos til neste år førr det bråker så sinnsykt mye nor du står på dekk, vet du om det e mye arbeid å bygge om til det?

Link to post
Share on other sites

Litt av sjarmen er jo at man står lavere på dekk, dvs at man er nærmere vannflaten når man fisker. Ulempene derimot er nok tydelige for de fleste, men i en båt med såpass lavt fribord bør man i det minste ha skikkelige rekker for sikkerhetens skyld. Går ut fra at dørken må heves 20-30cm for å kunne få den selvlensende.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

burde vell egentlig få dekke i høyde med der rekker er nå ,åsså bygge vidre opp med rekker viss man ska ha litt fribord å ett ånkli dekk me tanke på å få utnytta plassen helt bakerst i båten. dekket mitt har jeg hevet ca 10cm å det ligger i vann linjen nå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...